Хиляди жалби срещу надписани сметки

Архив Пловдив

10-05-2012, 10:42

Автор:

Василена Нинова

Всичко от Автора

Расте броят на клиентите на мобилни услуги, които се оплакват от завишени сметки

Потребителите на мобилни услуги все по-често са започнали да търсят правата си. Това сочи анализ, изготвен от Комисията за регулиране на съобщенията /КРС/, публикуван на сайта й.

Според изнесените данни се увеличава броят на клиентите, които прекратяват едностранно договора си с мобилен оператор 7 дни след подписването, без неустойка. Нарастват и оплакванията срещу завишени сметки.

Най-честите жалби, които потребителите изпращат в КРС, са свързани с преносимостта на номерата, автоматичното подновяване на договорите, нежеланите SMS-и и практиката на операторите да не информират абонатите кога са достигнали кредитния си лимит.

Проблемите бяха обсъдени вчера на  Консултативния съвет в областта на електронните съобщения, свикано от председателя на КРС Веселин Бажков. Целта на срещата е била да се намерят решения, както и да се повиши информираността на потребителите на мобилни услуги за техните права и задължения.

На заседанието на Консултативния съвет присъстваха членовете на КРС, както и представители на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Комисия за защита на потребителите, Комисия за защита на конкуренцията, Асоциация на потребителите на телекомуникационни и интернет услуги (АПТИУ), Движение за национално единство и спасение (ДНЕС), Асоциация "Телекомуникации" (АСТЕЛ), Сдружение за електронни комуникации (СЕК), Българска асоциация на кабелните комуникационни оператори (БАККО), „Български пощи” ЕАД и мобилните оператори.