Избрани Новини
Google стартира революционен механизъм за търсене - Knowledge Graph
Новият инструмент Knowledge Graph ще ни предлага в отделно поле допълнителна информация, свързана с конкретното търсене не само като поредица от символи, а и като смислова взаимовръзка.
Услугата вече е базирана на семантичната технология Knowledge Graph, която позволява в резултатите от търсенето да бъдат взети взаимовръзките между фактите и обектите на търсенето.
Засега нововъведението работи само в САЩ и с англоезични заявки.
Google Knowledge Graph е първата крачка в реализирането на механизми за търсене от следващо поколение, които "използват колективните знания в Интернет за разбирането на света както го разбират хората".
В момента базата от "знания" за този механизъм обхващала около 500 млн. обекта, и около 3,5 млрд. факта и взаимовръзки за тях.
Обновената система може достатъчно коректно да обработи въпроса на потребителя не естествения му език, след което да даде директен отговор.
С помощта на новия инструмент Google Knowledge Graph ще можем да получаваме не само резултати, релевантни на ключова дума, но и да установяваме взаимовръзка между обекти, хора, събития, факти, географско местоположение и всевъзможни други фактори, които имат отношение към търсеното.
Т.е, новият инструмент Knowledge Graph ще ни предлага в отделно поле допълнителна информация, свързана с конкретното търсене не само като поредица от символи, а и като смислова взаимовръзка.
Така, при търсене за Мария Кюри например, ще имаме възможност по-лесно да откриваме не само факти за нея, но и за нейния съпруг и колега Пиер Кюри, за други учени и научни открития, факти от физиката и химията и т.н. Резултатите ще се изобразяват в отделен панел от дясната страна на екрана.
Казано иначе, с Knowledge Graph търсачката Google не просто ще ни подрежда резултати по релевантност с дадена поредица от символи, но ще се опитва да отгатне и какво наистина търсим.
Google отбелязва, че търсенето чрез Knowledge Graph се отличава съществено от традиционното, базирано на ключови думи. При обичайния начин, след въвеждане на търсене за "Taj Mahal", да речем, ни се предлагат препратки към уеб страници, на които присъстват споменатите думи. С новия механизъм Knowledge Graph обаче, Google ще вземе предвид и вероятността потребителят да не се интересува точно (или само) от двореца Тадж Махал, а и например от едноименното казиното в Атлантик Сити, най-близкия индийски ресторант или музикантът със същото име.
Топ Новини