Избрани Новини
Хотелите гонят туристи с презаписвания
Няколко фирми алармираха, че се налага да търсят в последния момент места за гостите си, въпреки че са запазили стаи по морето ни още през февруари.
Причината е, че част от хотелите са продали леглата си по няколко пъти и така на туроператорите се налага да върнат хиляди руски туристи обратно в родината им без ваканция или да ги пренасочат на други места, които често не отговарят на договорените и платените от клиентите условия.
Няколко фирми алармираха, че се налага да търсят в последния момент места за гостите си, въпреки че са запазили стаи по морето ни още през февруари. Стотици клиенти в Ахтопол са върнати от недобросъвестни хотелиери, които са продали леглата си на повече от един клиент.
Това обясни членът на УС на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти Калин Драганов. Така големият бум на руския пазар това лято може да остави стотици братушки с излъгани очаквания през това лято и случаят с Алма тур да ни се види като бял кахър, обясниха от бранша. През тази година повече авиокомпании получиха разрешение за чартъри до родното море и това, както и възможността да се влиза с шенгенски визи, засили неимоверно интереса на руснаците към родните курорти, обясниха от бранша.
Наистина има подобен проблем с презаписвания. Част от хотелите в Слънчев бряг също са с "овърбукинг", обясни Елена Иванова, председател на Съюза на собствениците в курорта. Според нея обаче кучето е заровено в договорите, които се подписват. Туроператорите резервират контингенти, но не плащат никакви неустойки и затова хотелиерите са принудени да се презастраховат, за да не останат празни през сезона.
В други държави като Турция например контингентите са договорени. Така ако купиш сто легла и не успееш да ги запълниш, плащаш минимално договорени - от 70 до 90, според условията на контракта. Тогава хотелиерът няма сметка да презаписва, защото има гаранция за продажби, обясни Иванова.
Ако не се освободят стаите поне две седмици по-рано в случай, че туроператорът не може да осигури клиенти за тях, тогава също се плаща неустойка за всеки ден. Затова и когато продават ваканции, туроператорите вписват в договора с клиента, че той дължи пари и за неизползвана ваканция, ако не се откаже навреме. Проблемът не е в контрактите, контрира Драганов.
У нас всеки туроператор запазва контингент, но ако хотелите се напълнят, пускат известие за "стоп сейл" (спиране на продажбите). Тази система работи, стига някой хотелиер да не проспи момента и да продаде няколко пъти едно и също легло, обясни той.
Ще бъде направено всичко, което е по силите на хотелиерите, да няма провален сезон и недоволни туристи, обясни шефът на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин. Ако някой хотелиер има презаписвания, повечето туристи могат да се пренасочат в други хотели. Ще създадем организация за това, обеща Рагин.
Топ Новини