Над 1000 работни места в следващия нов мол

Архив Бургас

11-06-2012, 15:22

Снимка:

strand.bg

Автор:

БургасУтре

Всичко от Автора

Компанията има готовност да отвори вратите на новия център още през есента, но е по-вероятно това да стане и през пролетта на 2013 година.

Повече от 1000 души ще намерят работа в следващия нов мол в Бургас - търговско-развлекатален комплекс от открит тип Странд.

Очаква се той да отвори врати още през есента, макар че е по-вероятно това да се случи в следващата пролет, предава money.bg.

Странд ще съчетае предимствата на класическата търговска улица и на съвременния търговски комплекс. Клиентите на магазина ще могат да се разхождат и пазаруват в организираното като градска среда пространство.

Началото на нашата компания съвпадна с момента, когато бяха отворени първите два мола в София (през 2006 г. - бел. ред.), разказва Мариела Остенд. Тя, заедно с настоящия управляващ директор на ZBS Дейвид Кауърд, решава, че съвсем скоро българинът ще има нужда от търговски център от нов тип, с нови ценови равнища и нов тип социална среда по време на посещението си в мола.

„Заедно с Дейвид от Англия бяхме натрупали опит и контакти в придвижването и управлението на инвестиционни проекти и като дойдохме тук се съсредоточихме основно върху дейностите в България", споделя г-жа Остенд.

С идването си в България тя и бизнес партньорът й установяват, че наемите в току що изградените молове достигат стойности от 40-50 евро на квадратен метър, което меко казано ги учудва. При тези цени установихме, че става въпрос за схеми с пране на пари или че ако всичко е ОК, то тогава наемателите няма да могат да си позволят да платят наема, коментира Мариела Остенд.

Междувременно бяха отворени още няколко търговско-развлекателни центрове в София, които допълнително наситиха пазара, като тези молове от „втората вълна" не се различаваха кой знае колко много като концепция от отворените досега.

Тогава стана ясно, че ние трябва да въведем нова „трета вълна", която освен нова концепция на пазаруване да предлага и значително по-ниски наемни цени, допълни инвестиционният директор на ZBS.

Това е накарало компанията да реши, че цените на наемите трябва да са ниски, за да може търговският център да бъде отворен за по-голям кръг от потенциални наематели, които да предлагат продуктите си на достъпни цени.

Освен цените, ние искаме да поканим и марки, които да предлагат и качество, защото българинът, макар и с по-ограничени възможности, има вкус и знае как да се облича. Например, никога няма да видите българка по анцуг и джапанки в моловете, което е честа гледка в страните на Запад, казва г-жа Остенд.

И най-важното според нея е желанието на тяхната фирма да представи проект, който освен обичайните дейности за един търговско център, да предложи и социална среда, в която хората да се чувстват комфортно и да осъществяват с удоволствие своите срещи.

След като вече имахме идея на какво трябва да отговаря нашият лайфстайл център, поканихме наш приятел архитект от Великобритания и го заведохме на мястото в Бургас, което тогава беше просто една зелена поляна, спомня си началото Остенд.

Тогава аз му казах: „Ето парчето земя, искам това, което ще направиш, да е красиво, да е на един етаж и да струва на половината на инвестициите, направени в другите молове у нас."  Неговият отговор беше: „Възможно е, само ако направя сградата от стиропор."

Не след дълго архитектът е представил на ZBS проект и след няколко сверявания на часовника цялостният вид на проекта е бил уточнен.

През лятото на 2011 г. ZBS стартира изграждането на Странд Бургас, като средно по него работят около 250 строителни работници. Съоръжението е почти готово, а след като приключи цялостното договаряне с наемателите, ще бъде завършено и вътрешното оформление на търговските площи.

Чисто архитектурно, пространството ще представлява открит комплекс, разположен основно на един етаж, който ще е се състои от улички под отрито небе, от които ще може да се влиза в магазините, киното и развлекателния център. Над самите улички ще има и навеси, за да се осигури по-висок комфорт в зависимост от метеорологичните условия.

В частичния горен етаж ще бъдат разположени вторите етажи на големите марки, а под основното ниво ще е разположен паркингът.

По думите на Остенд, компанията има готовност да отвори вратите на новия търговско-развлекателен център още през есента, но е по-вероятно това да стане и през пролетта на следващата година в зависимост от това как върви процесът с оформлението на обектите от самите наематели.

Очаква се след отварянето на обекта, работа в него да започнат над 1000 души.

Те ще работят в съоръжение, което ще има 30 хил. кв. метра отдаваема площ, като около 12 хил. кв. метра са отделени за развлекателния комплекс, който ще включва кино, детски център, ресторанти и др.

Оператор на киното, което ще има 8 екрана, ще е индийската компания CineGrand. Тя ще предложи интересен начин на ценообразуване, подобен на този на авиокомпаниите. Т.е при силно търсене се очаква цената на билетите да е по-висока, а при по-слабо са възможни изключително атрактивни стойности, отбеляза инвестиционният директор на ZBS.

В детския център ще се наблегне на нова концепция, в която детето ще има възможност да получи освен обичайните грижи на аниматорите, но и възможност да изрази творческия си потенциал. То само ще направи изделие от пластилин, плат или нещо друго.

Една от отличителните черти на Странд Бургас ще бъде паркингът. Неговите стени ще се превърнат в поле за изява на графитъри. Паркингите обикновено са една огромна и студена купчина от бетон и затова решихме да разнообразим нашия и да правим ежегоден международен конкурс, с който ние да избираме таланти в областта на градското изкуство и да им дадем необходимото пространство, в което те да се изразят, разкри идеята си Остенд.

Ние пътуваме из цяла Европа, за да намерим и поканим най-добрите според нас марки, които да се впишат в идеята ни за това как трябва да изглежда нашият проект. В момента водим преговори с една голяма компания, която е представител на значителен брой търговски марки, като очакваме с нея да сключим договор за половината от 18 хил. кв. метра търговска площ, коментира инвестиционният директор на ZBS.

Голяма част от брандовете, които ще дойдат в Странд Бургас ще са нови за България. Те ще са предимно достъпни марки с дрехи, обувки и аксесоари за цялото семейство. Освен това ще има и магазини за техника и козметика.

Очаква се и идването на българския пазар на голяма италианска марка за дрехи за цялото семейство.

Предвиждат се и лайфстайл магазини на някои марки, където освен техните основни продукти ще има и аксесоари към тях.

Преговаряме и с Българската ритейл асоциация техни членове да станат наши клиенти и да имат свои магазини при нас. Очакваме също така да привлечем и търговци, които сега имат магазини в централната част на града, прогнозира г-жа Остенд.

По думите й наемите ще бъдат далеч под нивата на другите два търговски центъра, които функционират в Бургас, като се предвижда да има три степени на тарифиране в зависимост от сезона - силен, среден и слаб.