Избрани Новини
Одобрен е проекта за интегриран градски транспорт
27 километра велоалеи, една скоростна автобусна лента и четири бързи ще подобряват масовия транспорт
Това съобщи общинският директор по еврофондовете Петър Радушев и подчерта, че одобрението на консултантите е станало факт преди броени дни. Всъщност „Джаспър“ са наети от Европейската комисия за да проследяват работата на проектните предложения. Всеизвестно е, че ако даден проект получи одобрението на консултантите то той получава и зелена светлина от Брюксел.
От тук нататък е въпрос на дни варненският проект да бъде подписан от българския управляващ орган и да отива за окончателно одобрение в Брюксел, разясни Радушев.
По думите му, консултантите от Джаспър са дали изключително висока оценка на нямат нито една забележка.
Стойността на целия проект (първи етап) е 114,3 млн. лв. Очаквано от него отпада опцията за развитие на тролейбусния градски транспорт. Според Радушев е имало вариант той да бъде изцяло премахнат, но общината се е проборила за запазване на сегашното положение.
„Джаспър“ са отхвърлили тролейбусите, тъй като инвестицията в развитието на този вид транспорт е доста по-скъпа. Отпада и идеята за лек железопътен градски транспорт. От Европейската комисия са настоявали да видят разработката, но високата цена от 250 млн. лева за сега е непродолима пречка. Според Радушев, на следващи етапи от проекта е възможно да се открият варианти за финансиране на тролейбусен транспорт и примерно монорелсова железница.
Както е известно целта на варненския проект е да се модернизира масовият градскки транспорт. Това на първо място включва изграждането на инфраструктура – една скоростна автобусна лента по сегашния маршрут на линия с №148, четири бързи автобусни ленти, 27 километра велоалеи, интегрирана електронна билетна система, нови спирки, нови автобуси, електронни информационни табла с маршрут и график на рейсовете, предимство за автобусите по кръстовищата и т.н.
С европарите ще бъдат купени 30 нови двойни автобуси. Те ще са с дизелови двигатели от най-модерния евроклас, който ще бъде въведен от тази година. Още 20 дизелови рейса, но единични плюс други 20, които ще се движат със сгъстен природен газ.
Цената на един двоен дизелов автобус е 600 хиляди лева. Рейсовете на сгъстен газ струват по 700 хиляди. За сравнение стойността на един тролейбус е 1 млн. лева, което е почти двойно в сравнение с автобусите.
Топ Новини