Избрани Новини
Който протестира – уволнен!
Шофьори и кондуктори от “Градски транспорт” се страхуват да протестират. Взехме по 150 лева за април. Не можем да храним децата си, живеем без ток... Даваме пари за лечение и сватби, обясниха от фирмата
15-ина шофьори и кондуктори от "Градски транспорт" протестираха на тротоара пред пловдивската фирма. Полицаите и репортерите бяха два пъти повече от недоволните. От януари миналата година работниците не вземат пълни заплати. "За април получих 150 лева. Как да живея?", пита кондукторът Илия Видев.
По информация на служителите собственикът на фирмата Ангел Батаклиев дължи на всеки от тях между 1000 и 3000 лева. Задълженията се трупат от зимата на 2011 – та.
Който посмее да протестира и да си търси правата е вън от фирмата. От последните съкратени е и Николай Кунтов, който се "осмелил" да стане лидер на "Подкрепа" в предприятието. "Тук на синдикатите се гледа като на врагове. Уволниха ме преди дни, затова, че пуша на работното място".
Друг проблем на работниците са лошите условия на труд – няма тоалетни на последни спирки, вода, облеклото им е от преди години, а монтьорите работели "в окопи".
Докато бунтарите разказват как не могат да изхранват семействата си и как не лекуват децата си, от оградата на фирмата се подаде камера. "Ето, сина на Ангел Батаклиев ни снима, ще ни уволнят до един", споделят шофьорите.
По техните думи вчера част тях са привиквани във фирмата. "На някои дадоха заплати, други директно бяха заплашени, че ще останат без работа", каза Илия Видев.
"До края на годината ще се разплатим", обеща зам-изпълнителният директор на "Градски транспорт" инж. Кольо Бъчваров /Ангел Батаклиев бил в болничен, б.р/. Който е дошъл при нас и ни е поискал пари да се лекува или за сватба, му даваме, разказа Бъчваров.
"Държавната и общинска компенсации не стигат. От януари т.г до май сме платили 96 000 лева за електроенергия. Имаме 123 000 приходи", отчете се на тротоара зам-директорът. Да не говорим за резервни части на рейсовете. Тук шофьорите не издържаха. "Какви части, автобусите ни изоставят на пътя, това са бракми. Как на другите фирми субсидията им стига, а на вас не?."
Имаме 500 работници. Вижте колко сте малко, обади се друга чиновничка от "Градски транспорт". Разбивате рейсовете и още искате, каза тя.
На 22 юли изтича лицензът за работа на транспортната фирма. По информация на лидера на "Подкрепа" в Пловдив Атанас Кръстев, дружеството няма да може да си изкара нов, защото има задължения към бюджета, към кредитори, към персонала. От фирмата казаха, че са подали част от нужните документи и чакат лиценз.
Синдикалистка от "Подкрепа" не успя да влезе в предприятието и да внесе официално исканията на работниците. Те настояват в едномесечен срок да им бъдат изплатени всички забавени пари. Искат Колективен трудов договор и отмяна на незоконосъобразните заповеди за уволнение на членове на "Подкрепа". Протестиращите се надяват в срок от 5 дни да стартират преговори за безопасни и здравословни условия на труд.
Исканията на недоволните стигнаха до бариерата на "Градски транспорт".
Топ Новини