Общината иска да се демонтира тролейбусната мрежа

Архив Пловдив

25-07-2012, 16:43

Снимка:

Интернет

Автор:

Иван Иванов

Всичко от Автора

260 км въздушна контактна мрежа носят загуби от 180 000 лв. месечно на “Градски транспорт”

Въпросът с демонтирането на неизползваната въздушна контактна мрежа за тролейбусите в Пловдив отново излезе на дневен ред днес след като бяха съборени около 150 метра кабели на бул. “Васил Априлов”.

Поради паднали тролейбусни жици в 13.15 часа бе преустановено движението на автомобили по “Васил Априлов” в отсечката от кръстовището с ул. “Любен Каравелов” до кръстовището с бул. “Пещерско шосе”. Движението беше спряно за около 2 часа.

От КАТ веднага са сигнализирали ресорния заместник-кмет Александър Държиков, който от своя страна се е обадил на мажоритарния собственик на “Градски транспорт” Ангел Батаклиев. “Мрежата е собственост на Батаклиев, той трябва да вземе мерки за отстряването на аварията. Преди около месец на същото място имаше подобен инцидент”, каза за ПловдивУтре Държиков.

Мрежата е била съборена от висок ТИР с извънгабаритен товар, номерът на товарния автомобил е засечен на видеокамерите в района и се издирва, съобщи за ПловдивУтре Ангел Батаклиев.

Заместник-кметът Държиков смята, че контактната мрежа, по която не се движат тролейбуси, трябва да бъде демонтирана. По “Васил Априлов” от години не минават тролеи. В момента в Пловдив с електротранспорт се обслужват само четири линии – 14, 19, 3 и 134.

Според Батаклиев обаче не трябва да се премахва мрежата, още повече, че на 6 юни т.г. Министерски съвет е взел решение да се подкрепи тролейбусната мрежа и транспорт. Възложено е на министър Ивайло Московски да намери алтернативни методи за подкрепа на масовия градски транспорт, заради увеличението на цените на горивата. Тогава е решено да се подкрепят публично-частните партньорства в 14-те града в страната, в които има тролеи. Преди двайсетина дни министър Московски е обявил, че ще се създадат клъстери между градовете с тролейбусен транспорт. В следващия програмен период за преминаване към този вид транспорт са предвидени 1.5 милиарда евро по Оперативна програма “Транспорт”.

От 2013-та, ако Пловдив не подобри качеството на атмосферния въздух, ще плаща годишна санкция от 150 000 евро за неспазване на договора от Киото, припомни Батаклиев.

“Това е най-екологичният и евтин транспорт. Всеки демонтиран кабел се реже и после не може да се използва. Преди години, когато се правеше новият бул. “Източен”,  общината плати 750 000 лева за 800 метра кабели. В Пловдив има 260 километра въздушна контактна мрежа и още 130 км подземна комуникация, свързани с токоизправители и стълбовете. Това означава, че ако трябва да се изгражда наново двупосочна мрежа, би струвало около 150 милиона лева”, обясни Батаклиев.

Поддържането на неизползваната контактна мрежа носи на фирмата загуби около 180 000 лева на месец.