Пускат имоти на лотария и в сайтове с отстъпки

Архив Бургас

30-07-2012, 08:48

Снимка:

dnevnik.bg

Автор:

в. 24 часа

Всичко от Автора

Необичайна лотария предлага възможност срещу 10 евро човек да стане собственик на недвижим имот. Идеята е срещу скромна инвестиция да се даде шанс на мнозина да спечелят недвижимост.

Нетрадиционни методи за продажба и рекламиране на имотите намират напоследък собственици и посредници у нас и в чужбина.

През миналата седмица стана ясно, че френска фирма организира необичайна лотария. Тя предлага възможност срещу 10 евро човек да стане собственик на недвижим имот. Идеята е срещу скромна инвестиция да се даде шанс на мнозина да спечелят недвижимост.

Идеята хрумнала на специалиста по недвижими имоти Леонард Симпатико, който работи във френския департамент Буш-льо-Рон. Той измислил начин и собствениците на имоти, които не могат да им намеря купувач с месеци, и клиентите, които все по-трудно получават кредити, да извлекат изгода.

Схемата на лотарията е следната. Агенцията за имоти купува имот, като плаща и нотариалните разходи по сделката. После лицата, заинтересовани от собствеността, откриват сметка и си купуват първи билет за лотария на цена 10 евро.

Парите се прехвърлят по сметката. За да се увеличат шансовете за печалба, кандидатите за имота могат да си купят до 5 билета на месец - ограничение, което цели да предотврати рисковете от пристрастяване.

Когато по сметките се натрупат толкова пари, че да покрият разходите на фирмата по покупката на имота плюс нотариалните такси и организирането на лотарията, се тегли печелившият билет.

Това означава, че понякога между инвестицията в билетите и самата лотария могат да изминат няколко месеца. Чакането обаче си заслужава.
Неотдавна семейство от Истър си купило вила с площ от 110 кв. м само за 40 евро, вложени в билети.

Засега в лотариите на компанията участват 25 000 кандидат-купувачи. Целта на фирмата е в нея да се включат 50 хил. купувачи.
В България засега най-нетрадиционният начин за продажба на жилище е пускането му в сайтовете за колективно пазаруване. От време на време в такива сайтове наред с обявите за изгодни масажи и почивки се появяват имоти с отстъпки от по 30-50%.

В действителност по интернет се продава ваучер, който дава право на отстъпката. Дори и няколко кадидати да са се снабдили с такъв, имотът се продава при по-ниската цена на първия, който се свърже с продавача и сключи предварителен договор.

Досега по този начин са предлагани новопостроени апартаменти в София директно от строителя. В повечето случаи те дълго са били на пазара без интерес от потенциални купувачи. Понякога такива оферти се пускат в сайтовете за колективно пазаруване и с цел популяризиране на сградата или комплекса, в който се намира имотът.

Докато чакат клиенти обаче, други продавачи са склонни да превърнат собствеността си в галерия за модерно изкуство. 
В последните месеци в столицата набира скорост проект, наречен "О-о!". 
В апартаменти, обявени за продажба, се поставят инсталации на млади автори. Празните пространства оживяват, кандидат-купувачите виждат имота в различна светлина, а авторите на творбите се радват на публика.

Авторите на концепцията я описват така: хора с идеи имат нужда от пространства за изразяването им, хора с пространства имат нужда от идеи за тяхното "оживяване" и пълноценно ползване.

На места в САЩ също правят подобни събития в имоти, които се продават. Някои агенции в Ню Йорк например организират месечни партита за привличане на купувачи, като дори канят творци, които да излагат своите произведения в имотите.

Напоследък отвъд океана брокерите прибягват към различни хитрини, за да продават, съобщиха щатски издания.

Някои примамвали клиенти с алкохол. Потенциални купувачи на две жилища, които наскоро са пуснати на пазара, били уведомени, че могат да задържат бирата в хладилника на стойност $ 1000, ако сложат подписа си под договора за покупко-продажба.

Нюйоркски брокер пък организирал секси фотосесии в най-луксозните имоти, които продава, твърдейки, че това дава на потенциалните купувачи представа какъв начин на живот биха могли да водят. Вероятно се е водил от максимата, че сексът продава.

Компанията Corcoran Group направила видеоклип за 50 000 долара, за да рекламира мезонет за 9 млн. долара в Ню Йорк. Агенцията Coldwell Banker в Северна Каролина наскоро направила пък видео с пародия на песента Call Me Maybe на Карли Рей Джепсен, за да привлече внимание.

Отчаяна брокерка на имоти в Prudential Georgia дори влязла с взлом в къща, за да я покаже на клиент, и причинила щети за 500 долара.

Понякога странностите започвали още преди даден брокер да се докопа до имот, за да го продава. От The Observer наскоро разкрили, че някои брокери подкупват продавачите със секс, за да се сдобият с ексклузивно право.