Избрани Новини
Шефът на Спешния център: Имаме система за реакция при всякакви случаи
Спешният център в Бургас получи висока оценка за работата си по време на атентата не само от държавата, но и в Израел.
Д-р Асен Кърджиев - директор на Центъра за спешна помощ в Бургас, получи висока оценка за работата на екипите си след атентата на 18 юли, не само от властта, но и от медиите в Израел.
Д-р Кърджиев е бил един от първите медици, които директно се е сблъскал и с ужасната гледка на летище Бургас минути след атентата, а екипите от Спешния център, който ръководи са били първите, които са стабилизирали и обработвали пострадалите.
Сега предстои освен награда от премиера, болницата и спешния център да получат признание и от колегите си от Израел.
Д-р Кърджиев, има ли според Вас герои след атентата на летището?
Много са хората, които са помагали. Гражданската съвест на населението на бургазлии е много висока, защото част от пострадалите бяха извозени и от частни автомобили, които са били наблизо, с линейки на Лукойл – Нефтохим, които са били до самото летище в момента на атентата и такива на „Лайф хоспитал”.
Центърът за Спешна помощ в Бургас, а и в цялата страна е организиран по такъв начин, че независимо от вида на инцидента, какъвто и да е той, екипите реагират по енид и същи начин. Това не е някаква новост за нас, да реагираме по този начин, тъй като и друг път сме имали инциденти, при които се е налагало да реагираме светкавично и да обединяваме екипи от целия регион. Например, при пожара в село Кошарица преди 2 -3 години, при една жестока катастрофа до Крушевец, сега си спомням и за един случй в Карнобат, където беше настъпила много катастрофа между цистерна и пътнически автобус.
При тези случаи ние също реагирхме много експресно и събрахме екипи от областта за да могат да се минимизират тежките последствия. Държа да благодаря на медицинските екипи, които се включиха, защото те показаха изключителен професионализъм и много точна организация.
Всеки един е. Например, този който е останал сам във филиала на Спешна помощ в нощта на инцидента и е обслужвал всички домашни повиквания, които е имало. Той също е допринесъл в определена степен за потушаване на последиците, както и този който е бил на мястото на самия инцидент. Ако всички автомобили отидат на мястото на инцидента това означава, че няма кой да обслужва домашните сигнали на гражданите.
Според Вас достатъчен ли беше екипът от хора за реакция при атентата?
Имаше достатъчен ресурс от медицински екипи, санитарни автомобили за да можем да обслужим пострадалите на инцидента.
В 17.25 часа беше подаден сигнал в Центъра за инцидента на летището. В 17.27 часа 9 автомобила излитат към аеропорта – 4 от Бургас, един от Поморие, два от Несебър, един от Айтос и един от Карнобат. Тъй като Айтос и Карнобат са на достатъчно голямо разстояние от летището, докато те пристигнаха на летището всички пациенти бяха извозени. И сами можете да си направите заключението с каква точност и с каква скорост по отнощение на движението на саниталния автобомил и медицинското обслужване е било извършено в цялото мироприятие по потушаване на последиците от този неприятен инцидент.
Затова бих искал и да благодаря на органите на МВР , телефон 112, противопожарна защита на населението, полицията, в болницата беше създадена също отлична организация, за което пък искрено мога да похваля МБАЛ – Бургас и екипите на Спешно отделение!
Може ли да се каже, че българските и изралески екипи са на едно и също ниво?
Разбира се, че сме на едно и също ниво. След като вече всичко приключи мога да кажа, че цялостната организация и професионализма на нашите хора беше на много високо ниво. Мисля, че предвид реакцията, бързината на действие, организацията на работа нашите медицински екипи са на нивото на тези в Европа, включително и на това на изралеските медици, които също дадоха много висока оценка на работата ни. Те самите бяха много признателни за начина, по който се справихме.
Ако е така, адекватно ли е заплащането тук на здравните работници?
Този въпрос не е нов, той стои много отдавна. От здравното министерство, в лицето на Десислава Атанасова бяха предприети мерки за повишаване на заплатите в центровете за спешна помощ и то вече е факт. Част от нашите лекари напускат и отиват в чужбина по обясними причини.
Казвате, че лекари напускат Спешното. Имаше ли достатъчен ресурс в нощта на атантата?
Центърът за Спешна помощ има 11 филиала във всички общини на Бургаска област и е съставен от 352-ма души численост. Екипите, които работят на смяна са 20, сред които санитари, медицински сестри, фелдшери, шофьори. Лекарският персонал е 10 души, което е абсолютния минимум. Но липси от хора, в кризисната ситуация нямаше. Именно това имах предвид, относно реакцията на Центъра за спешна помощ. Той така е организиран, че при такъв инцидент, ако в един филиал има някакви липси, останалите екипи веднага реагират.
Вие получихте от премиера Бойко Борисов и здравния министър Десислава Атанасова лично награда. Какво е тя за Вас?
Това не награда, дадена на директора на центъра за Спешна помощ, тя е благодарност за целия екип. За мен това е признание за работата на хората и чест. Това е едно задължение за в бъдеще да поддържаме нивото си по същия начин като до сега. Тя е нещо, което действиетлно показва, че усилията ни са признати. В крайна сметка, в това отличие прозира и работата на Здравното министерство и на РЗИ, които упражняват непрекъснат контрол върху дейността ни, така че тя е общо признание.
Топ Новини