Автосервизите тройно по-солени на морето

Архив Бургас

04-08-2012, 09:21

Автор:

в. Монитор

Всичко от Автора

Само за смяна на накладки на сравнително стар автомобил майсторите взимали по 300 лева, при цена от около 100 в столицата. Страшното било обаче, когато повредата е по-сериозна. Тогава цените можели да стигнат и до 1000 лева. 

Не дават гаранции

Монтьорите в София масово слагат калпави части, за които отказват да дадат каквато и да е гаранция. За съвсем кратко време некачествените чаркове се повреждат и дори могат да застрашат живота на пътниците в колата. Подобен е и случаят със столичанина Тодор Тодоров, който преди по-малко от година ремонтирал съединителя на стария си „Опел Астра”. За услугата той заплатил около 400 лева. Година по-късно, докато сменял предни накладки при друг майстор, се оплакал, че нещо със съединителя не е наред, а му предстояло пътуване. Монтьорът обаче му обяснил, че няма от какво да се притеснява. Така Тодор потеглил заедно със семейството си. В района на тунел „Правешки” обаче съединителят му внезапно пропаднал.

„Не можех да превключа от пета скорост на по-ниска предавка, а зад мен имаше два камиона, които едва не ме пометоха. Съединителят ми не работеше и се наложи да спра в тунела, за да доливам течност с риск да бъда ударен от движещите се коли”, разказва Тодор. По-късно се оказало, че повредата е именно в новата част, за която взели парите на Тодоров. Той отишъл да се оплаче в сервиза, но оттам отказали да му възстановят парите. Тодор вече е подал жалба в Комисията за защита на потребителите.

КЗП проверява ценоразписи

Комисията за защита на потребителите (КЗП) проверява сервизите за ценоразписи и дали се издават касови бележки. Когато обаче клиент се оплаква от качеството на вложените материали или за калпаво свършена работа, довела до нови технически проблеми, обикновено конфликтът трябва да се разгледа от съда.

В комисията от общо 6300 жалби от началото на годината едва 12 са от услугите на автосервизи. Недоволството идва от това, че когато се прави предварителна диагностика на колата, се обявява една крайна цена за ремонта, а след по-детайлно преглеждане на автомобила се оказва, че поради пропуснати дефекти и проблеми трябва да се добавят още ремонтни дейности, които неограничено много вдигат крайната цена.