Избрани Новини
Автосервизите тройно по-солени на морето
Само за смяна на накладки на сравнително стар автомобил майсторите взимали по 300 лева, при цена от около 100 в столицата. Страшното било обаче, когато повредата е по-сериозна. Тогава цените можели да стигнат и до 1000 лева.
Само за смяна на накладки на сравнително стар автомобил майсторите взимали по 300 лева, при цена от около 100 в столицата. Страшното било обаче, когато повредата е по-сериозна. Тогава цените можели да стигнат и до 1000 лева. Майсторите искали и допълнително доплащане, ако клиентът желае да си получи автомобила в движение преди отпуската му да е приключила. Въпреки солените цени обаче сервизите не се оплаквали от липса на клиенти.
„Ако искаш да си прибереш колата с рапатрак от морето ще ти излезе над 1000 лева. За това всеки е принуден да се възползва от услугите им”, разказват потърпевши столичани, на които им се е наложило да ремонтират стартера на стария си автомобил. Те са олекнали с 200 лева и се е наложило да чакат три дни за отстраняването на повредата.
Примамливите цени на услугите са привлекли майстори от цялата страна. Най-много обаче били от София, които специално били командировани на бизнес почивка. Те са наели стари гаражи на стратегически места. За предпочитане бил районът между Слънчев бряг и Несебър, където ежедневно минава огромен поток от коли. В Равда също не липсвали автосервизи. Пътят между Китен и Приморско също бил окупиран.
Колегите на морските майстори от София също намазали от отпускарския сезон. Те дори се оплакват, че сервизите им вече са блокирали от коли. Причината е, че много хора са решили да стегнат автомобилите си в последния момент за дългия път до морето. Явлението се наблюдавало редовно в началото на август, но с остаряването на родния автопарк всяка година нещата ставали все по-тежки.
„Миналите години идваха само за смяна на масло. Тя отнема около един час и на повечето коли струва между 60 и 100 лева. На ден съвсем спокойно обработвахме по десет автомобила. Сега обаче машините са остарели, заради безпаричието пък се поддържат все по-рядко. Така като някой шофьор дойде и иска да си подготви колата за път се оказва, че трябва да се ремонтира цялата, за да е безопасна обясни автомонтьор от голям столичен сервиз.
Само за последната седмица той и колегите му обслужили около петнадесет коли. По-голямата част от тях се нуждаели от ремонт на ходовата част, което в зависимост от модела варирало между 150 и 400 лева. Спирачките на доста от тях също били за смяна, което в комплект с дисковете можело да стигне до 300 лева. Цените не плашели шофьорите, тъй като те използвали пътуването до морето само като повод да стегнат автомобилите си. Работата по тях обаче била доста трудоемка и автомонтьорите едва смогвали.
Не дават гаранции
Монтьорите в София масово слагат калпави части, за които отказват да дадат каквато и да е гаранция. За съвсем кратко време некачествените чаркове се повреждат и дори могат да застрашат живота на пътниците в колата. Подобен е и случаят със столичанина Тодор Тодоров, който преди по-малко от година ремонтирал съединителя на стария си „Опел Астра”. За услугата той заплатил около 400 лева. Година по-късно, докато сменял предни накладки при друг майстор, се оплакал, че нещо със съединителя не е наред, а му предстояло пътуване. Монтьорът обаче му обяснил, че няма от какво да се притеснява. Така Тодор потеглил заедно със семейството си. В района на тунел „Правешки” обаче съединителят му внезапно пропаднал.
„Не можех да превключа от пета скорост на по-ниска предавка, а зад мен имаше два камиона, които едва не ме пометоха. Съединителят ми не работеше и се наложи да спра в тунела, за да доливам течност с риск да бъда ударен от движещите се коли”, разказва Тодор. По-късно се оказало, че повредата е именно в новата част, за която взели парите на Тодоров. Той отишъл да се оплаче в сервиза, но оттам отказали да му възстановят парите. Тодор вече е подал жалба в Комисията за защита на потребителите.
В комисията от общо 6300 жалби от началото на годината едва 12 са от услугите на автосервизи. Недоволството идва от това, че когато се прави предварителна диагностика на колата, се обявява една крайна цена за ремонта, а след по-детайлно преглеждане на автомобила се оказва, че поради пропуснати дефекти и проблеми трябва да се добавят още ремонтни дейности, които неограничено много вдигат крайната цена.
Топ Новини