Приватизационният договор за "Градски транспорт" остава (+)

Архив Пловдив

13-08-2012, 11:11

Снимка:

ПловдивУтре

Автор:

Иван Иванов

Всичко от Автора

Кметът се среща с отговорните за транспорта в града

“Изказвам съболезнования на близките на загиналата жена. Надявам се в бъдеще да няма такива случаи. Каквото зависи от общината, за да бъдат избегнати подобни инциденти, ще го направим”, каза кметът Иван Тотев по повод нелепата смърт на 42-годишната Галя Халачева.

В общината до обяд не е постъпвала официална информация от прокуратурата дали и срещу кого са повдигнати обвинения.

Превозът на извънгабаритни товари на територията на града се изпълнява по специален ред, след получаване на съответните разрешителни. Общината не е задължена по закон да поставя специални знаци, коментира кметът.

Тотев обясни, че има действащ договор между общината и мажоритарния собственик на “Градски транспорт” Ангел Батаклиев, чиято собственост е електротранспортът в Пловдив. Тролейбусната мрежа е част от активите на търговското дружество “Градски транспорт”. Дори да бъде прекратено споразумението за електротранспорта, това не означава, че ще се махнат кабелите от контактната мрежа. “Градски транспорт” има разрешение за движение на тролейбуси по линии с номера: 3, 5, 14, 19, 25, 55, 102, 134. В града се изпълняват курсове само по маршрутите на номера 3, 14, 19, 134.

Захранването с ток на контактната мрежа може да се спре частично при аварии или планови ремонти, с график за изключване и включване, само когато комуналните фирми уведомят Общинско предприятие “Организация на транспорта”, каза в отговор на въпрос на ПловдивУтре директорът на фирмата Никола Янакиев. Не съществува законова възможност собственикът на тролейбусния транспорт да бъде заставен да преустанови подаването на напрежение по мрежата.

Община Пловдив няма икономическа изгода да развали приватизационния договор за “Градски транспорт”, тъй като задълженията на фирмата са по-големи от активите й. Компанията е със запорирани сметки и кредиторите са наредени на опашка. Ако споразумението бъде прекратено, това означава, че всички задължения трябва да се поемат от общината, а тя не може да си го позволи.

Транспортът в Пловдив е най-жестокият проблем в града, призна кметът Иван Тотев. От началото на мандата са проведени най-малко 8 регулярни срещи с Ангел Батаклиев. Наскоро частният превозвач е предложил да направи публично-частно дружество с общината, за да се кандидатства за финансиране по Оперативна програма “Регионално развитие”. “Тази форма – публично-частно партньорство, не е възможна, единственият път е да кандидатстваме заедно”, обясни Тотев.

Общината е предложила на Батаклиев тролейбусния транспорт да стане общински, но той отказал и заплашил, че ще обяви ликвидация на фирма “Градски транспорт”. “Ако цената за подобряването на състоянието на масовия транспорт в Пловдив е ликвидация, ще минем през тази процедура и през тези сътресения”, категоричен е кметът.