Станишев: Не аз трябва да подписвам проекта за АЕЦ "Белене"

Архив София

03-08-2012, 12:59

Снимка:

Ивайло Божинов, Sofiautre.bg

Автор:

Бетина Тодорова, СофияУтре

Всичко от Автора

"За реализирането на проекта АЕЦ "Белене" не е нужен подписът на премиер, защото двете страни по сделката са Националната електрическа компания и "Атомстройекспорт"", заяви Сергей Станишев на пресконференция днес.

Днес в централата на БСП се проведе пресконференция, на която присъстваха лидерът на партията Сергей Станишев, заместник-председателят на БСП Янаки Стоилов и Петър Мутафчиев (бивш транспортен министър от Тройната коалиция), предаде репортер на СофияУтре

Основните теми на срещата, бяха подписката за Белене, проблемите на БДЖ и дейността на правителството.

За реализирането на проекта АЕЦ "Белене" не е нужен подписът на премиер, защото двете страни по сделката са Националната електрическа компания и "Атомстройекспорт". Това обясни председателят на БСП Сергей Станишев пред журналисти по повод обвиненията на премиера Борисов, че ако е искал да строи втората атомна, е трябвало да подпише договора, а не да оставя на следващите правителства.

По темата за референдума "ЗА" АЕЦ "Белене" Станишев цитира приблизително думите на премиера, че ако тези около 700 000 подписа не са достатъчни "ние ще ги дадем" останалите. "Къде ще ги даде - подписката е събрана легитимно, внесена в парламента и престои проверка в ГРАО", възмущава се Станишев. Какво предлага той - ГЕРБ да извади от отнякъде 100 000 подписа и да ги даде - на кого, запита лидерът на червените. "Виждаме паниката и страха на правителството от референдума, те са видими от стенограмата на МС", каза той.

"Факт е, че за една работна седмица бе възложена проверката на подписката за референдум "ЗА" АЕЦ "Белене" – това означава, че достатъчно енергично тя може да продължи и в ГРАО, след което да се върне в НС", посочи депутатът от КБ Янаки Стоилов. "Очакваме процедурата да се спази и да не я пренасочват по време към следващите парламентарни избори", отбеляза той.

Получава се така, че ДАНС се занимава с мандри, с производители на сирене – пълен хаос в държавата. Това заяви лидерът БСП Сергей Станишев.

Всички видяхте една стенограма на МС от преди няколко дни, поясни Станишев. Вместо министрите да се занимават с проблемите на държавата, премиерът Бойко Борисов разпорежда на ДАНС да се занимават с ценообразуване на хранителните стоки, посочи лидерът на социалистите. От това става ясно защо на ДАНС не им остава време да се занимават с борбата с тероризма, обобщи той. Държавата става все по-абсурдна, според Станишев. Общо над 800 души, специалисти от ДАНС, са съкратени или напуснали. Мога да дам малко безплатни съвети с какво да се занимава ДАНС - да провери кой кога спря политиката на българската държава за подпомагане на земеделските производители, кой и кога реши рязко да се повиши самоосигуряването на хората, които работят в селското стопанство, припомни червеният лидер.

"Виждаме, че Борисов в последните години, седмици и дни активно се занимава с управлението на българския футбол", продължи Станишев анализа на актуалната ситуация в държавата. Станишев обвини премиера Борисов, че е пренесъл кризата от държавата в българския спорт и футбол, което предизвика немалко усмивки в залата. "Молбата ми към него е да не се меси вече и в българския волейбол", посъветва бившият премиер.

В БДЖ започва да става нажежено заради действията на правителството, подхвана другата гореща тема депутатът от КБ Петър Мутафчиев. Кредиторите от "Сименс" поискаха да им бъде изплатени средствата по падежа за 2012 година и с пълно право, смята той. Вицепремиерът Дянков обяви, че спира средствата, които държавата трябва да изплаща към БДЖ. Вместо да получим адекватни действия от правителството се появи предложение фирмата отвън да участва във втория етап от приватизацията на товарни превози, после пък ще им приспаднем сумата, а може да се окаже, че и те ще имат да ни плащат, цитира Мутафчиев хрониката на изговореното по темата. Това е резултат от неадекватното управление на БДЖ, бе ясен той. В последните месеци те загубиха товари за около 15 млн. лева и 1 000 000 пътници заради лошото качество на услугата. Какъв е проблема на железниците - според мен те се водят към умишлен фалит и това не бива да се допусне, заключи той.