Генно инженерство 2013: Меки националисти , "ДАНО"...

Архив София

09-10-2012, 07:43

Снимка:

БГНЕС

Автор:

Sofiautre

Всичко от Автора

Най-интересното от печата за днес, 9 октомври

Вестник "168 часа" коментира как с наближаването на парламентарните избори започва продукцията на нови формации, които наблюдателите наричат генно инженерство.

Според социолози и политолози ГЕРБ има интерес от производството на повече нови партии, които да симулират, че са алтернатива. Така към тях ще се насочат хора, които няма да гласуват за ГЕРБ, но няма и да се ориентират към БСП.

Поради липса на фаворит недоволните от управлението ще предпочетат неизвестните формации. До края на октомври се очаква да се формира ДАНО - Демократична алтернатива за национално обединение.

Така например партията на подсъдимия бивш военен министър Николай Цонев - "Нова алтернатива" - само за две седмици увеличи привържениците си от 3800 на 5000 души.

Оформя се и друга националистическа комбинация: от "Защита", ГОРД и партията на СКАТ. Те претендиратза "мек" национализъм и са готови на обединение с "Атака", но без Волен Сидеров.

Държавата да предвиди данъчен бонус за собственици на заведения, в които не се пуши, да създаде публично-частно партньорство за кампании за вредата от тютюнопушенето, за които кафенета и клубове са готови да предоставят площи безвъзмездно.

Това предлага мощно обединение от 28 браншови организации на хотелиери и ресторантьори от цялата страна, сдружение "Свободен избор" и известни личности в замяна на отмяна на тоталната забрана за пушене в заведенията, пише "Труд".

Те настояват да се върне старото положение - собствениците да решават дали да се дими, или да се обособят отделни зали за пушачи с вентилация.

Категорично са "против" цигарен дим след 22 ч, защото тази мярка ще фалира дневните заведения. Бюджетът губи 228 млн. лв. годишно от забраната за пушене, изчисляват от сдружението.

Заради новия максимум на парите за старост от април 51 000 богати пенсионери чакат таванът да падне, съобщава "24 часа". 31 000 лв. богатство има средно всеки българин, показват изчисленията на вестника на база данни от УниКредит Булбанк.

Сумата включва пари на депозит, акции, средства за втора пенсия, застраховка "Живот", както и стойността на имотите.

"Плашат ли се правителствата от АЕЦ "Белене"?", задава въпрос анализът на "24 часа". Преди четири години Станишев трябваше да вземе пари от руския бюджет, за да реализира проекта на ядрената централа. Това му се стори твърде рисковано и той остави този ангажимент на следващото правителство. RWE - немският партньор - напусна проекта - и България остана сама заедно с руските доставчици в него.

Истината е, че няма инвеститор, защото този проект е лош. Усилията по неговата
реализация доведоха НЕК до фалит. Конституционният съд трябва да се произнесе - има ли противоречие с основния закон. В интервю за изданието Диан Червенкондев, депутат от ГЕРБ, смята, че: "Директорите на НЕК трябва да кажат имало ли е натиск за "Белене", или някакви оферти? Трябва да се разбере кой е притиснал Станишев, за да не подпише проекта.

Съществуват органи, които ще следят под лупа всяка информация и ще се самосезират", заявява депутатът.

"Комисията на Яне Янев подхваща скъпия ток и нарушенията при изграждането и експлоатацията на "Марица-изток" 1 и 3", пише "Телеграф".

Скандално е, че 12% от топлоелектрическата централа "Марица-изток 1" се държат от офшорна компания, регистрирана на остров Мавриций.

Предполага се, че зад офшорното дружество се крият български политици със солиден бизнес в енергетиката. Съпругата на депутата Румен Овчаров, който е ексенергиен министър, пък се оказва съдружник с един от управителите на "Марица-изток 3", който е представлявал НЕК и в борда на директорите на топлоцентралата.

Чиновници от министерства и агенции масово шофират с превишена скорост по родните пътища, показва проучване на в. "Труд".

По закон колите на държавната администрация не се ползват от имунитет, стига да не се движат със специален режим - с включени сигнални светлини и сирени. Оказва се, че превишаването на скоростта е най-честото нарушение, за което биват санкционирани държавните шофьори.

Чиновниците летят със скорост от 25-30 км/ч над позволеното, отчитат от КАТ.