Двете години сушаво откъм нови молове време в столицата приключва след малко повече от месец. На 1 декември отваря врати “България мол” на пресечката между едноименния булевард и “Тодор Каблешков”. Четири месеца по-късно - през март 2013 г., започва да действа още един, доста по-голям мол - “Парадайс център”, намиращ се в “Лозенец”.
Първият има около 35 000 квадратни метра отдаваема търговска площ, а вторият - около 80 000. С отварянето на двата обекта на всеки 1000 българи вече ще се падат по 105 квадратни метра търговски площи в нови молове вместо досегашните 81 квадрата, по данни на консултантската компания “Фортън”.
Инвеститорите в “България мол” - британецът Ричард Макдонълд и новозеландецът Майлс Съмърфийлд, правят подарък на Столичната община. Те разширяват за своя сметка частта от булевард “Тодор Каблешков”, която минава през северната част на мола. Пешеходците ще влизат в “България мол” през съществуващия подлез на кръстовището.
С кола ще може да се влиза както от бул. “България”, в посока от Витоша към центъра, така и откъм “Тодор Каблешков”.
За разлика от сега съществуващите търговски комплекси, “България мол” залага на едно изцяло площаден тип разположение на магазините. Всички търговски обекти са разположени около едно голямо отворено пространство и имат еднаква видимост към него, независимо на кой етаж се намират. Това увеличава общите части на сградата, но дава възможност на посетителите да имат видимост от и към всяка точка на мола. По този начин всеки магазин се намира там, където е основното движение на посетителите.
Нови марки
На отвореното партерно ниво се предвижда да се организират модни дефилета и други събития. През деня то се осветява от дневната светлина, проникваща през огромния остъклен покрив, а през нощта - от насочените към него прожектори.
“България мол” разчита на средния и средновисокия клас търговски марки. Договорите с около 80% от наемателите са подписани и много от тях вече обзавеждат пространствата си.
Най-нетърпеливи се оказват служителите на шведската “Ейч енд Ем”, които вече напредват с настаняването си.
Най-забележимата, тъй като е с разположена върху най-голяма площ, търговска марка е британският универсален магазин “Дебенъм”, който стъпва за първи път в България. На неговите три етажа и 3000 квадрата търговска площ ще се продават дрехи, обувки, битова техника, аксесоари за дома.
В “България мол” ще имат магазини “Технополис”, “Карфур” в подземието, “Еспри”, “Спорт депо” и много други. Третият етаж е определен за заведения. Освен познатите “Кей Еф Си”, “Събуей” тук за първи път в България ще се появи нашумялата във Великобритания верига за азиатска кухня “Уагамама”.
До “Хиполенд” и кино “Арена” на последния етаж има обособен детски кът, в който родителите могат да оставят за кратко децата си, докато пазаруват или гледат филм. Кино комплексът със своите 7 зали е определено удар за инвеститорите в комплекса, тъй като в тази част на София - южните квартали, няма нито една кино.
Водни каскади
Ако “Парадайс Център” трябва да плаща цялата вода, която собствениците му смятат да впрегнат в различните атракции, ще трябва да внася баснословни суми по сметките на “Софийска вода”. Само че всички водни атракциони са проектирани да ползват водата в кръговрат. Тя ще се изпомпва от огромни резервоари в подземията и ще се връща отново там.
Един от входовете ще посреща посетителите с огромен гейзер, програмиран да изхвърля вода на 16 метра височина.
От друг клиентите ще се натъкват на водна каскада. На трето място ще преминават под воден тунел.
В мола ще има и целогодишно работеща ледена пързалка, предвидена за етажа, на който ще се намира най-голямото до момента кино в България - с 14 зали, както и многобройни заведения за хранене.
През който от трите входа на сградата да влезе посетителят, той попада сред атриуми, които внасят естествено осветление и създават чувство за простор, което се допълва от многото зеленина, която е предвидена
80 000 квадратни метра магазини и атракции
“Парадайс Център” се очертава да бъде най-големият до момента мол в България.
На около 80 хил. кв. м отдаваема площ, по-голяма част от която вече е наета, ще са разположени множество международни и местни модни марки.
Някои от тях стъпват за пръв път на българския пазар, други правят флагмански магазини или пък отварят с нови концепции. Например, марките “Индитекс”, “Ейч енд Ем”, “Маркс енд Спенсър”, “Карфур”, “Техномаркет енд Хоум”, “Сиела”, ресторантите “Хепи” и “Але хаус”, както и 12 различни оператора на “Фуд Кърт”, зоната за развлечение с мултиплекс “Синема Сити”, “Плейграунд”, “Ориндж Фитнес” с басейн и скуош, конферентна зала и “Парадайс Ленд”
Съхраняването на външния и вътрешния дизайн на сградата, както на зеленината и естествената светлина, водните ефекти и другите атракции, са проектирани според най-новите съвременни методологии.
От търговския център са категорични, че ефектите за посетителите няма да се отразят по никакъв начин върху наемателите, въпреки моментното състояние на пазара.
Инфраструктурата около “Парадайс Център” ще бъде облагородена съвместно със Столичната община. Дотук през 2014 г. се очаква да стига вторият лъч на метрото и топлата връзка със станцията вече се изгрежда в подземието./в.Труд