Google атакува с масов лаптоп

Парите

24-10-2012, 08:30

Автор:

Burgasutre

Всичко от Автора

Той ще бъде настроен да използва автоматично всички услуги на компанията

Няколко дни преди Apple да покаже за първи път бюджетната версия на iPad, а Microsoft и Amazon да пуснат в продажба своите нови устройства, Google започна война срещу таблетите. В сътрудничество със Samsung компанията официално демонстрира нов лаптоп за 249 долара, цена, с която да изкуши дори феновете на конкуренцията.

Лаптопът на Google е базиран на браузъра на компанията Chrome. Подобно на други устройства, наричани Chromebooks, той също няма хард диск. Вместо това информацията му се съхранява на интернет сървърите на Google. Това е поредният продукт от новото семейство такива джаджи на компанията, които дебютираха на световния пазар преди около 2 години. Устройството ще се появи първо във Великобритания и САЩ идната седмица.

Хромбукът залага не на микропроцесори Intel, а използва едночиповата система Samsung Exynos 5250, която включва две ядра ARM CorteX-A15. Това осигурява повече автономна работа на батерията - около 6,5 ч. Екранът има диагонал 11,6 инча, който е по-голям от таблетите в същия ценови диапазон. Резолюцията е 1366x768 пиксела. Видеокартата поддържа възпроизвеждане на HD видео 1080p на външен екран през HDMI. Устройството има 2 GB оперативна памет, 16 GB флаш памет, безжични модули Wi-Fi 802.11 a/b/g/n (MIMO 2x2) и Bluetooth 3.0, портове USB 3.0 и USB 2.0, слот SD и 2 високоговорителя с мощност по 1,5 вата.

Новият лаптоп на Google ще бъде настроен да използва автоматично всички услуги на компанията, включително търсачката, Gmail и видео сайта YouTube. Тъй като лаптопът няма хард диск, Google осигурява на купувачите безплатно 100 GB за срок от 2 г. върху компютрите си в своите осем центъра за данни. Тези устройства всъщност представляват гръбнака на Drive - услугата на компанията за съхранение на информация онлайн.

Според експертите въпреки ниската си цена хромбукът трудно ще спечели потребителите. Причината за това се крие именно в липсата на хард диск за разлика от традиционните лаптопи и настолни компютри. "Много хора ще започнат да си мислят: "Какво ще правя с него, като си го купя?", посочва анализаторът Каролина Миланези от Gartner Inc.

Поради това в голяма част от магазините във Великобритания и в САЩ, където лаптопът ще се продава, Google ще назначи свои служители, които да обясняват на купувачите как се работи с устройството и да отговарят на въпросите им. Освен това компанията вече започна масирано да рекламира продукта си в Западна Европа и зад океана./ в. Стандарт