Спецмашина мери дупките в София

Мисия София

27-10-2012, 12:03

Автор:

Sofiautre

Всичко от Автора

Показва кои ями трябва спешно да се запълнят

Специална машина ще мери дупките по 25 улици и булеварди в София.

Така кметството ще знае колко са дълбоки ямите по пътищата и ще преценява дали се нуждаят от спешен ремонт. Целта е с подвижната лаборатория да се установява състоянието на шосета и  те да бъдат включени в инфраструктурната програма на общината.

„Преговаряме с Европейска инвестиционна банка за получаването на заем в размер на 50 млн. евро, с който да можем да направим основен ремонт и изграждане на улици и булеварди. Това обследване се прави, за да можем да обосновем правилно кои са натоварените и най-нуждаещите се от ремонт трасета”, разясни столичният кмет  Йорданка Фандъкова при проверка на работата на специализираната техника.

Кредитът ще позволи на общината да спре с кърпенето на дупки и да пренасочи ресурс за вътрешнокварталните улици. През следващата седмица спецмашината ще тества улиците „Кумата” и „Нарцис” и булевардите „Никола Мушанов”, „Линкълн”, „Сливница” и „Арсеналски”.

Поетапно проектът ще се разшири и ще можем да обхванем около 25 ключови трасета в града, за да имаме реална преценка за състоянието им”, обясни зам.-кметът Любомир Христов. През следващия месец ще се мерят дупките по булевардите „Цариградско шосе”, „Дондуков” и „Ботевградско шосе”.

„Тази технология е уникална, а такъв уред има само в няколко страни от Европа и Близкия изток”, каза шефът на Агенция „Пътна инфраструктура” инж. Лазар Лазаров.
Умната машина е част от камион, който упражнява натиск от 11 тона и половина върху пътната настилка, а от натоварването  датчиците измрват с точност огъването на асфалта.

 „Данните се подават на специален софтуер, които изчислява каква е амортизацията на пътната настилка”, обясни инж. Лазаров.

Новата технология ще пресмята колко още ще може да издържи асфалтът и с какъв точно трябва да се подмени. Освен това компютърът ще определи и какво е довело до  появата на ямите по улицата и дали те не са зейнали след тежка зима. „ Ще има и информация какви технологии трябва да се предвидят, за да може да се увеличи животът на асфалтовата настилка през следващите 10-15 години”, обясни Лазаров.

На база на всички тези измервания ще се предложат няколко вида технологии за ремонт, от които общината ще избере най-изгодната.