Шлайфаме родния туризъм с над 2 милиона лева

Мисия Пловдив

30-10-2012, 13:02

Снимка:

Plovdivutre.bg, архив

Автор:

Петя Коленцова

Всичко от Автора

Куца ни обслужването в сравнение с Гърция и Турция. За Европа все още сме море и евтина почивка

Сред чуждите туристи България все още се свързва с море и евтина дестинация, сочи проучване, съобщи Юлиян Добрев, изследовател към проект за нов бранд „България“ на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ). Инициативата е по ОП „Регионално развитие“ и цели да направи родината ни по-позната, разпознаваема и атрактивна на туристическия пазар. Стойността на проекта е над 2 млн. и 800 хиляди лева.

 Изследванията у нас и на 10 чуждестранни пазара показват, че България е малко позната туристическа дестинация. Тук на почивка идват предимно семейни двойки с или без деца – около 2/3 от общия брой туристи.

„Приоритетните страни за нас са Германия, Русия, Великобритания и Румъния“, посочи Добрев. Те посещават най-често страната ни, остават най-дълго и харчат най-много – около 70-80 евро на ден. От екипа разработващ проекта признават неохотно, че за британците България се свързва като подходяща дестинация за алкохолен туризъм, но фактите говорят, че е така.

По думите на Добрев заради облекчения режим на визите, въведен от 2 години, потокът на руските туристи се е увеличил. Те се връщат към традицията да почиват у нас и в последните години 25-30% от чужденците, избрали да отмарят на наша територия са именно руснаци. Румънците пък имат по-вискок стандарт на живот и цените у нас също ги устройват.

За Германия България до ден днешен е море и евтина цена на турситическите услуги.

„Тази страна е туристически феномен. Те са около 80 млн., а имат изходящ туристически поток от 73 млн. души. Освен, че много пътуват, го правят навсякъде“, коментира Добрев.

По думите на изследователя със съседите ни Гърция и Турция предлагаме сходни услуги и добра оферта като цена. Но за разлика от комшиите, България трябва сериозно да поработи над качественото обслужването. „В това отношение не сме най-доброто, което туристите биха искали да получат. Целият регион имаме изоставане заради недостига на кадри. В туристическия бизнес така стоят нещата дори в Испания – липсват кадри от най-високото до най-ниското ниво“, констатира проучването според Добрев.