Визитката "България" тръгва от есента на 2013-а

Новините

01-11-2012, 16:00

Автор:

Светлина Еленова

Всичко от Автора

80% от анкетирани чужди туристи заявили, че ще се върнат пак, стана ясно на среща в Поморие

От есентта на 2013 година ще бъде въведен новият бранд "България", който зцначително ще повиши конкурентноспособността на страната ни на пазара на туристическите услуги. Това стана ясно след инфомационната среща по този повод в Поморие.

Създаването на интегриран бранд на дестинация България е един от най-важните проекти в туризма. Той ще е от полза за развитието на целия бранш чрез интегриране на комуникацията, ясното позициониране и по-високата конкурентоспособност на страната в сектора. Това заяви в Поморие зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов. Той участва в информационна среща за първата фаза от проекта „Разработване на бранд „България,  продуктови и регионални брандове и въвеждане на интегриран бранд мениджмънт“ по оперативна програма „Регионално развитие“.

На срещата бяха съобщени резултатите от маркетингови проучвания за възприятията и познатостта на България като туристическа дестинация, както и за нагласите на потребителите към местните туристически продукти. Обсъдени бяха и стратегическите насоки за предстоящото разработване на бранда. 

Бяха представени резултати от изследвания в България и на 10 чуждестранни пазара сред туристи, туроператори и турагенти. Данните показват, че страната ни все още е малко позната дестинация, свързана предимно с добри възможности за морски туризъм и достъпна цена. На второ и трето място със значително по-нисък процент на познаваемост сред чуждестранните туристи са планинският и ски туризмът, балнео- и СПА ваканциите. Възможностите за разглеждане на културно-исторически забележителности са слабо познати сред тази група.