Образованите млади жени са най-честите посетители на молове

Животът

01-11-2012, 17:41

Снимка:

БГНЕС

Автор:

Sofiautre

Всичко от Автора

Молът все повече се възприема като удобното място, където можеш да намериш всичко, което ти трябва

Според най-новото представително проучване за предпочитанията на посетителите в търговските центрове, 92 % от анкетираните посочват като основен елемент на добре организирания мол бързата и лесна ориентация в него.

 

Анкетата е проведена от Алфа рисърч сред посетителите на търговските центрове в столицата и обхваща хора на възраст от 16 до 60 години.

 

Изследването начертава профил на посетителите на търговските центрове. Това са основно млади хора, като 60% са на възраст между 20 и 40 години, а жените са два пъти повече от мъжете. Характерен е високият образователен статус (висшисти - 51%); хора с доход над 500 лева.

 

По-голямата част от посетителите прекарват около 1 час в моловете. Половината от анкетираните (51%) ходят по-често от три пъти месечно в търговските центрове. Честите посещения в моловете и дългото прекарано време в тях са важен индикатор за техния потенциал на българския пазар.

 

Близо 70% от анкетираните посещават търговските центрове, за да пазаруват, както в магазините на отделните марки, така и в супермаркетите. Висок е делът и на тези, които влизат за разглеждане - 44%, а в последствие вземат решение за покупките си.

 

Значителна част от хората се хранят в моловете - 24%, а 17% консумират кафе и бърза закуска в кафенетата. Използването на услуги в търговските центрове - мобилни оператори, банкови клонове или разкрасителни процедури са по-слабо практикувани от посетителите (между 1% и 4%). Моловете са определени предимно като места за пазаруване и развлечение - чрез срещи и разходки в тях.

 

Данните от проучването сочат, че анкетираните посещават моловете предимно поради удобството да пазаруват различни стоки на едно място, да избират от различни типове заведения за хранене и да се забавляват.

 

На въпрос кое оказва влияние при избора на търговски център на преден план излизат бързата и лесна ориентация в търговското пространството на моловете, както и в паркинга, новите за България марки магазини.

 

Разнообразни заведения за хранене и качеството на киносалоните са посочени като предимство основно от младежката аудитория, а липсата на киносалон в някои от търговските центрове е посочено като недостатък.

 

Изследването прави анализ и на неудобствата при пазаруването в търговските центрове, посочени от анкетираните. На първо място това е сложната ориентация в търговската част на моловете. Лошото и недостатъчно, в общия случай изкуствено осветление, също е посочено като съществен проблем. Жените, които са по-голямата част от пазаруващите в центровете, са особено критични към организацията на детските кътове, а мъжете - към паркинга.

 

Повече от половината посетители посочват като много важна за тях видимостта от и към всички точки на търговския център. Наличието на слънчева светлина, дизайнерският интериор, съчетан с простор и свободно пространство, се открояват като важни отличителни елементи за един търговски център.

 

Попитани какво друго трябва да присъства в един мол, за да бъде максимално близо до техните предпочитания, анкетираните изтъкват повече възможности за забавления за децата, докато родителите им пазаруват, и провеждане на културни събития. Търси се и по-голямо разнообразие в типа магазини, като зоомагазин, биомагазин, музикален магазин, книжарница, аптека, магазини за дрехи и обувки, за бижута.