Московски: Очакваме над 2 млрд. евро до 2020

Парите

25-11-2012, 06:00

Снимка:

БГНЕС, архив

Автор:

Burgasutre

Всичко от Автора

Над 60% от инвестициите в инфраструктура у нас се правят изключително и само от европейските фондове

Средствата до 2020 г. за следващия програмен период ще се на базата на бюджета, който сме имали този програмен период – малко над 2 млрд. евро, заяви пред Дарик радио министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.

Московски коментира срещата на върха, която завърши без споразумение за бюджета на ЕС. Ако успеем да договорим повече средства, толкова по-добре, каза той. Над 60% от инвестициите в инфраструктура у нас се правят изключително и само от европейските фондове, предаде "Новинар".

Смисълът на тази политика – кохезионната е да се изравни стандарта на по-бедните с по-богатите държави. Ефектът от кохезионната политика в Гърция, Португалия и Испания не е дала резултатът, който се е очаквал. Това е породило недоверието от страна на богатите държави, на тези, които дават парите, защото проектите в тези страни са били неефективни, посочи Московски.

Той отново похвали софийското метро, като успешен проект. Този проект има изключителни ефекти както за екологията, така и за облекчаване на трафика. Ние насочваме много правилно нашите средства, каза министърът. Инвестираме основно върху трансевропейските коридори. Покриваме тези коридори с необходимата инфраструктура, предаде БГНЕС.

Задължителните неща, които трябва да направим, това е да договорим Кресненското дефиле, ЛОТ 3 на магистрала "Струма". За следващия програмен период ще остане само Кресненското дефиле, още 700 млн. ще се инвестират там, освен това продължаване на жп линията Септември – Драгоман, като така ще постигнем свързване на сръбска граница с порт Бургас, и с турска и гръцка граница.

Останалите средства ще бъдат разпределени между магистрала "Хемус" за отсечката София – Велико Търново и третия лъч на софийското метро – третият метро диаметър, който ще минава до Овча Купел, по северната част на София. Това е одобреното трасе на метрото, което трябва да започне през следващия програмен период.