Забраняват вградените трафопостове

Мисия Бургас

08-12-2012, 09:30

Автор:

Burgasutre

Всичко от Автора

Съоръженията трябва да бъдат със самостоятелна конструкция и фундамент от основната сграда

Поставянето на "вградени трафопостове" в жилищни сгради вече ще е абсолютно забранено. Съоръженията трябва да бъдат със самостоятелна конструкция и фундамент от основната сграда.

Това стана ясно по време на среща между министър Делян Добрев, кмета Димитър Николов, представители на EVN, областния управител Константин Гребенаров и Васил Василев, Областна дирекция Пожарна безопасност в Бургас вчера.  Поводът за нея бе инцидентът, при който вграден трафопост се взриви в центъра на града през октомври.

"След инцидента кметът и администрацията реагираха адекватно. После направихме проверки в цялата страна. Искаме това да не се повтаря и имаме готовност за необходимите промени на нормативната уредба. Готови сме веднага да направим промените в подзаконовите актове и те да бъдат факт до края на тази година", каза министър Добрев.

Както Burgasutre писа след взрива бяха проверени всички 43 вградени трафопоста в общината. Най-честите констатирани отклонения са свързани с ниско ниво на масло, остарели трафо машини и влага в помещенията.

"Направихме предписания, които EVN извърши своевременно", обясни Димитър Николов. 

Освен това по време на кръглата маса стана ясно, че за да се предотвратят бъдещи инциденти на всички трансформатори с цялостно напълване, херметичен тип, трябва да се монтират предпазни клапани. Приоритетни ще са трафопостовете, които са разположени в жилищни и обществени сгради. 

Да се ревизират вентилационните отвори и да се регламентира изискването вентилационните отвори на трафопостовете в жилищни сгради да се изграждат така, че да осигуряват директен въздухообмен с атмосферата също са част от мерките за сигурност. 

На форума в Бургас вчера бе посочена още необходимостта на съоръженията  от херметичен тип да се монтират допълнителни защити и изключватели/прекъсвачи, които да прекъсват работата на трансформатора при понижаване на нивото на маслото, повишаване на налягането и температурата, и образуването на газ.