Снегът и ледът - основни причини за задръстванията

Мисия София

14-12-2012, 17:25

Автор:

Sofiautre

Всичко от Автора

Лошото време затруднява трафика навсякъде

Много водачи на автомобили, които извършват международни превози, които не са съгласни с определението, че водачите на ТИР-ове са виновни за задръстванията, включително в България. Това каза Койчо Русев, председател на Националната транспортна камара и Съюза на организациите в автомобилния транспорт.

 

По повод информацията на сръбски медии, че български тираджия е виновен за 11-километровата опашка на магистрала Суботица - Белград, която наложи и евакуирането на хора, Койчо Русев каза: "Явно пътят не е бил почистен. Там особеностите са като при нас в Северна България. Съвсем скоро минах и видях. Открито място. Липсват тези заграждения, които бяха против навявания около пътното платно. В резултат на което и 5 сантиметра сняг да има наоколо в нивите или полето, вятърът го събира и го навява на пътя. Основните причини за задръствания по пътищата са или заледените участъци или преспите".

 

Русев отбеляза, че автомобилите имат вериги, които са за отъпкан сняг, за по-малък сняг, но когато има преспи, не е възможно веригите да свършат работа. "При заледяване работа върши опесъчаването и обработката с химикали", каза Койчо Русев. Той посочи, че товарните автомобили са разделят на лекотоварни, товарни и тежкотоварни, като ТИР - автомобилите са тези, които работят по ТИР - конвенцията и извършват международни превози.

 

"Смея да твърдя, че българските шофьори, които управляват автомобили за международни превози са едни от най-квалифицираните в Европа, Азия и Близкия Изток. България има традиции по отношение извършването на международни превози. Има традиции и при подготовката на тези водачи. Тези традиции продължават и днес. Когато има такива проблеми трябва да се потърси отговорността на всички, които имат отношение", каза още Русев.

 

По негови думи - движението по пътищата е един многофакторен процес, в който три фактора изпъкват най-силно - поведението на шофьора, състоянието на автомобила и състоянието на пътя. "Ако всеки един от тези участници и отговарящите за тези фактори не си е изпълнил задълженията, винаги ще има проблеми. Смятам, че балканският манталитет все да се търси вината в другия, трябва да изчезне и всеки един от нас да си свърши своите задължения, за да бъде наистина отговорността споделена", допълни Русев.