Люти спорове за чистотата - Бургас расте или се смалява

Мисия Бургас

18-12-2012, 14:18

Автор:

Светлина Еленова

Всичко от Автора

Над 18 млн. лв ще са нужни по това перо през 2013-а

От днес с решение на общинския съвет в Бургас размерът на местните данъци и такси за следващата година остава непроменен. Това гласуваха в местния парламент на финалната сесия за годината, след едночасове реплики, дуплики и закани за отстраняване на председателя на ОбС - Снежина Маджарова.

За породен път против докладната се обяви опозицията в лицето на съветниците от НФСБ и БСП. Според Георги Дражев от НФСБ Бургас не се е разраснал, нито пък мръсотията е станала повече в града, че да се налага администрацията да влага толкова пари в тези дейности, както и жителите да се облагат с тежки такси.

За пореден път също те определиха докладната на ГЕРБ като непълна и неаргументирана. От БСП пък предложиха тя да бъде оставена за разглеждане през 2013 година. 

Детайлите, свързани с план-сметката за сметопочистането в община Бургас, бяха подробно представени от зам. кмета по екология и евроинтеграция Атанаска Николова, която се наложи да представи отчета повече от два пъти, обяснявайки как цените за извозването на отпадъци се променят. 

"Средствата се изразходват внимателно и под голям контрол. Ние наблюдаваме извършените курсове от сметосъбиращите фирми чрез GPS система”, каза тя. Заради острите нападки от страна на опизицията кметът Димитър Николов се наложи също да аргументира докладната. Той определи коментарите на Дражев като неистина, целяща заблуда на обществеността. “Бургас расте, съответно и отпадъците. Трябва максимално бързо да въведем в експлоатация новото депо в Братово, което ще бъде по най-високите европейски изисквания”.

Така с 31 гласа "за” дебатът по този въпрос приключи.
Според план-сметката за депониране, изграждане, закриване на депа и други съоръжения за обезвреждане ще са нужни 5 053 403 лв., а за поддържането на чистотата на местата за обществено ползване – 4 016 549 общински средства. За почистване на улици и тротоари са предвидени 2 266 549 лв . По новата схема ще се нужни през 2013 година  над 18 300 млн. лв за сметопочистването.