Избрани Новини
Летим директно от София до Ню Йорк
Линията стартира с един курс седмично
Сега „България ер” лети с договори за съвместна дейност
Отминаващата 2012 г. е била доста шарена за авиационния бранш у нас, като някои от чартърните компании са отбелязали ръст в превозените пътници, отчитат от Асоциацията на българските авиокомпании (АБА). По думите на шефа й Станислав Станулов от бранша са заинтересувани да купуват все по-нови самолети, а общият брой на машините, използвани за чартърни полети у нас, е около 20-23.
В ниските месеци все повече родни авиокомпании търсят пазари извън България и изпълняват чартърни полети или летят под чужд флаг в държави в Африка, Азия, дори в Исландия. От бранша не могат да си позволят да държат на земята самолети, чийто лизинг възлиза на 150 хил. евро на месец, обясни шефът на АБА.
Сред новопристигналите у нас превозвачи е Катар еруейз, който също възнамерява да увеличи честотата на полетите си.
За авторитета на авиационния бранш у нас работи и авиоремонтната база на ”Луфтханза” в София. В нея са заети общо 600 специалисти, а заедно с останалите два хангара на столичното летище работят общо 800 експерти по ремонт на самолети. Капацитетът на базата позволява извършването на 60 капитални ремонта на самолети годишно.
Стоименов е осъден като главен пилот на компанията, макар той да не е инженер. Гръцкото обвинение твърди, че е подбрал некадърни пилоти. Техният летателен опит обаче е бил от няколко хиляди летателни часа.
Кипърски съд оправдава Стоименов на 21 декември 2011 г. Гръцкият съд, при същите експертизи и доказателства, обаче го счита за виновен. От авиационния бранш у нас са готови да помогнат за да получи българинът справедлив процес на следващата инстанция.
Топ Новини