Избрани Новини
Модна агенция измисли нова схема за точене на пари
Събирали по 2 бона от родители, за да направят децата им филмови звезди
Уникална нова схема за точене на пари от амбициозни родители е измислила родна фирма за фотомодели. Според предварителни изчисления тя е прибрала над 300 милиона лева от далаверата, а може да се окажат и повече.
Става въпрос за набиране на статисти и модели, които чрез посредничеството на фирмата ще имат предимство при кастингите на различните филмови продукции, които се правят у нас. Последният, за който са обещавали участие, бил “Древният Рим”, който ще се снима това лято в Лондон, разкрива "Телеграф".
По принцип от сайтовете на фирмата “Фреш Фешън” (сайтовете са повече от шест, но основните са три) се вижда, че се набират хора от всякаква възраст и от двата пола. Запознати обаче твърдят, че най-често се връзвали амбициозни родители, които искали да направят от отрочето си филмова звезда. Веднъж закачи ли някоя надъхана майка, фирмата си имала десетки начини да й източва системно парите, предаде БЛИЦ.
Едно от първите условия било първо хлапетата да заснемат фотосесия, разбира се, при точно определени фотографи. Преди това обаче се налагало да се регистрират, което струвало 70 лева. Последвалата фотосесия излизала още 200 лева, но се уточнявало, че за да има успех, трябва да се направят поне 2 или 3 такива. Освен това трябвало да се направи портфолио, което излизало 400 лева. Колкото и претенциозно да звучи, в случая става въпрос просто за личните данни на децата, които се качват на сайта. Следвала и задължителна такса от 600 лева, която била “гаранция” при пътуване на снимки в чужбина.
От оплакванията в различните форуми от страна на прецакани амбициозни родители, става ясно, че средно са били завличани с около 2070 лева. След като излъганите се усетили и започнали да коментират в интернет, “модната агенция” просто се прекръствала – първо на “Топ моделс”, после “Ред Моделс”, “Зоната мода” и други. Те изнаглели до такава степен, че и в момента всеки, който иска да разгледа въпросното портфолио на даден “модел”, трябва да изпрати есемес с цена 6 лева. Била въведена и нова задължителна “такса” от 594 лева – това били парите за джобни в чужбина около предстоящо заминаване и те щели да бъдат върнати на място.
Само в първия от споменатите сайтове са се хванали 50 000 души, всеки дал по минимум 2070 лева. Ако и другите два големи сайта се радват на подобна успеваемост, сметките сочат, че тази измама е донесла на авторите си грандиозните 300 милиона лева! Разбира се, такива подробности като данъци върху тази печалба, изобщо не стоят на дневен ред. Потърпевш от далаверата се явява и истинската агенция “Ред Моделс”, чието рекламно лице преди време беше Азис. Когато телефоните им загрели от бесни родители, които си искали от тях парите обратно, от агенцията публикували на профила си във фейсбук съобщение, с което призовава измамените да сигнализират ГДБОП.
Според юристи обаче, от мнимите агенции са си изпипали работата, защото договорите, които родителите сключват, са така оформени, че на практика са несъстоятелни и по никакъв начин не обвързват “агентите” на децата им. Така и родителите няма на кого и от какво конкретно да се оплачат. Ако има нещо хубаво в случая, то е поне, че става въпрос само за едни (много) пари, но поне няма сведения да се е стигало до педофилия.
Топ Новини