Учители-любимци ще вразумяват бегълците от час

Мисия София

03-01-2013, 19:35

Снимка:

БГНЕС

Автор:

Sofiautre

Всичко от Автора

Средната заплата на педагозите скача, обяви зам.-министър Милена Дамянова

Държавата ще има нов подход към учениците, които редовно отсъстват или тренират дисциплината "бягане от час". На всеки, който има проблем с посещението на училище ще бъде назначаван настойник. Любопитното е, че в ролята на строг надзирател ще влиза любимия учител на беглеца, треньора на училищния отбор или преподавател в свободноизбираемите часове.

Това е една от общо осемте групи от мерки за превенция срещу отлива от училище, каза пред "Труд" зам.-министърката на образованието Милена Дамянова.

Тя вече е била въведена експериментално в училище “П. Славейков” в Бургас, което преди години е било на едно от последните места по успех и на първо по отпадащи ученици. След създаване на екипи за помощ сега няма нито един ученик на поправителен изпит, а отсъствията са по-скоро изключения, похвали се Дамянова.

Сред другите мерки са предложения за обучение по професии, занимания по интереси и създаване на система за ранно откриване на застрашени от отпадане ученици и създаване на екип за помощ.

Занималните също играят съществена роля за намаляване на броя на отпадналите ученици. През 2013 година държавата ще задели повече пари за безплатните занимални на малчуганите от първи до четвърти клас, като сумата е 98 млн. лева.

Дамянова разкри и какви пари ще има за основни просветни дейности през тази година.

Издръжката на ученик, която формира и бюджетът на училището, става от 474 на 520 лева. За задължителна подготовка на децата на 5 години са предоставени допълнително 83 млн. лева.

Средната брутна заплата на педагозите става от 651 на над 730 лева. Те ще вземат и пари за работно облекло, което ще е не по-малко от 320 лева. Новото е, че от учителите няма да бъде искано да доказват разходи за дрехите.

Предстои да се разреши на училищата да въведат свои правила за разпределяне на ученическите стипендии. Това ще е един от начините да се стимулират учениците при работата им в часовете.