Бургазлия с 92% инвалидност в капана на договор за интернет

Животът

27-01-2013, 13:05

Автор:

Велина Савова

Всичко от Автора

Операторът не може да премести услугата на нов адрес, а настоява клиентът да плаща таксите

Бургазлия с 92% инвалидност е попаднал в истински параграф 22 и не може да се откачи от капана на договор за интернет вече месеци наред. Операторът, който осигурява услугата, няма техническа възможност да прехвърли подаването на новия му адрес, но в същото време настоява клиентът да плаща таксите си до края на договора, въпреки че той на практика не може да използва платеното.

Историята на Захари Хайдутов вероятно в един или друг план е позната на много от вас – читателите.

Бургазлията, който е с 92% инвалидност, е живял винаги изолирано. Грижи за него полагал възрастният му баща, но след смъртта му Захари се мести при единствения си близък човек - своята сестра. До смъртта на баща си 40-годишният мъж намира утеха в разговорите си с него и комуникацията по интернет.

За услугата има договор, който преподписва малко преди баща му да си отиде. След смъртта му и преместването при сестра си, Захари пуска молба до мобилния оператор да прехвърли услугата на настоящия му адрес.

От фирмата обаче му отговарят, че нямат техническата възможност да направят това, тъй като не разполагат с мрежа в района на посочения от Захари адрес.

Следва второ писмо, в което мъжът моли в такъв случай договорът да бъде прекратен, тъй като социалната му пенсия е недостатъчна да плаща за услуга, която на практика не ползва.

Отговорът на оператора обаче отново е отрицателен, а според семейството на Захари кореспондира и с циничност.

Огорчени и обидени от резултата след няколкото кореспонденции с мобилния оператор, сестрата на Захари стига до бургаския омбудсман, който се ангажира с казуса.

От своя страна Таню Атанасов също входира няколко молби до ръководството на Blizoo, но получава становище идентично с това, което е изпратено до семейството на Захари преди това.

"В навечерието на Коледните празници се обърнах към ръководството на компанията като молбата ми бе да проявят състрадателност и да прекъснат взаимоотношенията по договора, за да престане да плаща за нещо, което няма възможността да ползва. Отговориха ми като компания, която не е нито социално отговорна, нито социално справедлива и съпричастна към проблемите на хората", коментира пред Burgasutre общественият посредник на Бургас.

Според него в закона за електронните медии изрично е записано и той задължава операторите да имат специални клаузи, като чл. 227, за специални мерки в общите условия за работа с хората с увреждания. Това законодателят категорично го изисква.

"Моралът, принципите, европейските норми категорично изискват специално отношение за тези хора", казва омбудсманът.

Таньо Атанасов поискал среща с един от ръководните кадри на фирмата, но такава и до момента не е осъществена.  

"По мое настояване съм се срещал с министри, председатели на комитети, получавал съм отговори на мои запитвания от президенти, от председател на МС, от председател на НС, тази компания, за съжаление и други, налагат в публичното пространство такова поведение, с което унижават хората. Считам, че всякакви услуги, всякакви дейности и нормативни документи се създават в името и добруването на гражданите, а не за обслужване интересите на фирмите. За съжаление от моите срещи с гражданите става ясно, че в обществото трайно е насадено разбирането, че значителна част от нормативните документи обслужват корпоративни интереси. В ситуацията с г-н Хайдутов действително законът е приложен коректно, но резултатите от това действие за мен са несправедливи. Когато един закон създава несправедливост или ощетява гражданите - в случая изпаднал в беда, поведението на ръководството не може да е правилно и ние категорично трябва да им се противопоставим", заяви в допълнение бургаският омбудсман.