Логото на прокурор

Най-доброто от печата

04-02-2013, 05:55

Автор:

Bulgariautre

Всичко от Автора

Още по Темата:

Дюни, роза и море в логото на България

Подозират съветничка на Трайчо Трайков в конфликт на интереси

Конкурсът за новия туристически бранд на България ще отиде на прокурор, научи "Стандарт". Причините са съмнения за конфликт на интереси и пропуски в провеждането му. Конкурсът бе организиран от екипа на бившия министър на икономиката Трайчо Трайков, а резултатите бяха огласени преди две седмици.

Прокурорите ще трябва да проверят каква роля е изиграла в надпреварата Александра Ланг, съветничка по маркетинга и рекламата на Трайков. Има сигнал, че тя може да е замесена в конфликт на интереси. След като Трайков беше уволнен, Ланг също беше освободена от новия министър Делян Добрев. Тя обаче продължава работата по проекта, който излъчи бранд.

Логото бе посрещнато с критики от художници и дизайнери. Затова е възможно да се стигне до ревизия на новите емблеми на туризма ни. В момента върви проверка на цялата документация по конкурса.

Туристическото лого, което ще представя страната ни, ще бъде върнато за поправка, научи "Стандарт". Причината е, че то предизвика бурно недоволство в социалните мрежи, роди редица шеги и дори официални протестни писма от Съюза на българските художници и от Камарата на дизайнерите в България. За капак има съмнения и за конфликт на интереси заради участието в проекта на съветничката на бившия икономически министър Трайчо Трайков - Александра Ланг. В министерството на икономиката разбрали за нередностите наскоро. Оттогава тече проверка на цялата документация около конкурса и вече са намерени конкретни нарушения и пропуски. След като разследването бъде приключено, папките ще бъдат предадени на прокуратурата, твърди източникът на "Стандарт". Обвинителите ще трябва да проверят как е избран изпълнителят на проекта по ОП "Регионално развитие" на стойност 1,6 млн. лв. с ДДС.
Оттук нататък най-вероятен е сценарият, при който изпълнителят на поръчката за новия "Бранд България" ще трябва да обяви нов конкурс за логото, което ни представя пред света.
В конкурса ще могат да участват всички творци, художници и дизайнери, а спечелилият ще получи парична награда. Подобен конкурс преди години бе проведен при избора на старото лого на България, което едни оприличават на роза, а други на слънце. Парите за победителя ще бъдат отделени от бюджета на консорциума "Обединение за бранд България", който спечели проекта за 1,6 млн. лв., а няма да се дават допълнително от държавата.
Преправеното лого ще трябва да се съобрази с резултатите от анализите, направени при разработката на бранда. Творците ще трябва да вземат предвид с кои цветове ни свързват в чужбина, с това, че страната ни е позната предимно като морска дестинация, кои са целевите ни пазари.