Избрани Новини
100 лeва глоба за гратисчия във влака
Кондукторите пишат актовете на авантаджиите
От 20 до 100 лева ще е глобата за гратисчиите във влака, предвиждат промени на Закона за железопътния транспорт, приети от Министерския съвет вчера. Авантаджиите ще се изръсят яко, ако нямат валиден билет или откажат да си платят билета плюс добавка към него, която се определя от изминатото разстояние. Сега законът предвижда глоби само за пътниците, които цапат по пероните и чакалните или са причинили повреда на вагоните или жп съоръженията.
Гратисчиите, които не си купят билет и не си платят санкцията,
ще бъдат сваляни от влаковете и занапред
Ако това не може да бъде направено, защото пътници могат да бъдат оставяни само на спирки и гари, то проверяващите ще съставят констативен протокол. В него ще са данните на нарушителя, като той трябва да бъде подписан от двама свидетели. После глобата ще се събира по съдебен ред.
Измененията на закона за жп транспорта предвиждат още
кондукторите да издават
актове
за нарушения. Такива ще получават гратисчиите, които нямат билет и отказват да си купят на място във влака. Освен това ръководителят на превозвача ще издава наказателните постановления по актовете. Така трябва по-лесно да се събират пари от гратисчиите и ще има по-ефикасен контрол от страна на превозвача, е записано в мотивите към законопроекта. Очаква се да се повиши събираемостта от глоби, а и да се намали броят на хората, които се возят с железниците на аванта.
През 2012 г.
авантаджиите са намалели
с 10 на сто,
отчетоха от БДЖ. За деветмесечието от вагоните са свалени 5648 човека. По 5 млн. лева годишно губят железниците от гратисчии, изчисли преди време шефът на борда на „Холдинг БДЖ” Владимир Владимиров. Отделно от кражби на горива загубите са за още около 2 млн. лв. на година - по 1 млн. лв. в „Товарни превози” и в „Пътнически превози”.
Според промените в Закона за железопътните превози занапред Националната компания „Железопътна инфраструктура” ще може да превозва пътници и товари, макар в момента да е оператор само на жп инфраструктурата.
Машинисти и техници в пенсия по-рано
77 машинисти, монтьори и техници в столичното метро ще излязат в пенсия с 5 г. по-рано. Това ще се случи след промяна на Наредбата за категоризиране на труда при пенсиониране, която правителството прие вчера.
Стажът на работещите в метрото и подземните хидротехнически обекти ще се зачита за втора категория труд, а не за трета, както е сега. Това означава, че вече 4 г. трудов стаж ще се зачита за 5 г. Досега те трябваше да работят, докато навършат 63,8 г., и натрупат стаж от 37,8 г. След като занаятът им се издигна една категория нагоре, те ще могат да излязат в заслужена почивка на 57 години и 8 месеца, като имат и 15 г. стаж във втора категория. Изменението на наредбата ще засегне общо 167 служители – 77 от метрото и 99 от ВЕЦ „Пещера”, ВЕЦ „Батак” и ПАВЕЦ „Чаира”.
Топ Новини