Избрани Новини
"Валентино" - най-"зелената" модна марка
Долче и Габана - на дъното на класацията на Грийнпийс
Екологичната организация Грийнпийс класира 15 големи модни къщи в зависимост от последиците от производството им за околната среда.
Най-екологичната модна марка се оказа Валентино.
Специалисти от Грийнпийс съставили въпросник с 25 точки, който бил изпратен на модните марки. Те дават на римската модна къща "зелени дражета" в три категории продукти - изкуствена кожа, опаковка и платове, благодарение на ангажимента на марката да води нулева политика по отношение на обезлесяването и нулева политика за изхвърляне на отпадъци в текстилното производство.
След Валентино се нареждат Армани, Диор, Луи Вюитон и Гучи, които заявили, че са взели мерки за нулево обезлесяване при производството на изкуствена кожа и опаковки. Грийнпийс подчертава, че Гучи "подкрепя активно мораториума за разширяване на отглеждането на волове в Амазонка". Тези четири марки обаче са критикувани от неправителствена организация заради това, че все още не са поели ангажимент "за мода без токсични вещества".
Същият упрек се отправя и към Ерменеджилдо Дзеня и Версаче, които освен това не са взели сериозни мерки и срещу обезлесяването. Седем големи марки са в дъното на класацията. Сред тях е Роберто Кавали, който получава три червени дражета, тъй като не е дал "ясни отговори във въпросника и не е направил окуражителни жестове".
Алберта Ферети, Шане, Долче и Габана, Ермес, Праса и Трусарди получават по три черни дражета, защото въпреки многократните искания на Грийнпийс, никога не са отговаряли на въпросите. Това тяхно поведение показва според неправителствената организация, че те "не са склонни да започнат диалог и да отговорят на исканията на потребителите".
Топ Новини