Стягат редиците на диспечери от 112

Мисия Пловдив

11-02-2013, 17:28

Снимка:

Plovdivutre.bg

Автор:

Петя Коленцова

Всичко от Автора

Информационна система и обучение на операторите гарантирало по-малко сбъркани адреси при спешна помощ

По-малко грешки и объркване на градове и адреси от телефон 112 към спешна помощ, обеща в Пловдив Елена Паскалева, началник на Районен център – Кърджали, който обслужва Южен централен район. За проблема с размяната на градовете и не достатъчното обучение на диспечерите алармира Български лекарски съюз през 2011 г. Адрес в Бургас бил подаден към София, оплакаха се от столичния център по спешна помощ. Името на улицата съвпадало, затова едва на място лекарският екип разбрал за грешката. Подобни обърквания имало и с повиквания от Благоевград и Силистра.

"Проблемът с бъркането на градовете и адресите е регулиран с добра информационна система, която показва локализацията на повикването. Ние виждаме от кой град се обажда пациентът, дори и той да не може да посочи. Системата служи за контрол. Добра роля играе и специлното обучение, което правим на операторите. Важно е да препроверяват адреса", обясни Паскалева. Не са изключени и грешки, но те са под минималния процент, твърдят от Националната система 112 на МВР.

Най-голям е делът на обаждания, свързани с медицински оплаквания - около 45 % от действителните сигнали. Останалите имат нужда от намесата на полиция. По-малко съобщават за бедствия и пожари. Има и свързани с морско спасяване и инциденти в планината.

За 2012 г. са приети над 6 милиона и 300 хиляди повиквания. Над 2 милиона от тях са за конкретни искания за помощ. Приетите сигнали са се увеличили с близо над 1, 5 пъти.

Старите телефони за спешни случаи 150, 160 и 166 могат да бъдат набирани. От 2011 г. повикванията са пренасочвани към Центровете 112. „Целта е българите, които отдавна не живеят в родината и не знаят за 112, да получат помощ при нужда", обясниха експертите.