Даваш 5-6 хиляди и нередовната кола става редовна

Скандалът в столичния КАТ се разраства, на ден са били регистрирани средно по две крадени коли

Тарифата за прекарване на автомобил с нередовни документи през каналите на столичния КАТ е започвала от 3000 лева и е стигала до 6000.

Най-тънката далаваерта вървяла, когато целта е била да се прекара кола, която не е крадена, но идва от трета страна и трябва да се спести плащането на голямо мито.

За получаването на регистрация на задигната лимузина от ЕС сумата се умножавала по две. Средно между 5-6 хиляди лева излизало регистрирането на кола, която е обявена за издирване, и номерата на рамата и двигателя й са били пренабити.

За посредници по регистрацията са използвани адвокати и нотариуси. Те познавали отлично работещите в КАТ и знаели в коя смяна и при кого могат да прекарат нередовна кола. Обикновено цената се определяла според посредника.

В сряда в пункта влязоха агенти от Дирекция "Вътрешна сигурност" в МВР заедно с разследващ екип под наблюдението на спецпрокуратурата. Очаква се във вторник заподозрените лица да бъдат обвинени.

Засега разследващият екип е стигнал до трима замесени служители, но подозренията са, че в цялата схема са били въвлечени 14. В момента се проверява всеки от тях доколко е бил замесен в далаверата. По информация на в."Монитор" домовете на част от уличените са намерени два чувала с документи от бракувани коли, а самите крадени автомобили били прекарвани с идентификационните номера, свалени от отчет заради тотална щета.

Заради подобна схема от една година имало инструкция веднъж бракувана кола да не получава повече никога табели, без значение дали е нова или с колекционерска стойност. Преди издаването на инструкцията това било възможно след минаване на возилото през лабораторен тест, какъвто предлагат четири фирми в София. Служителите в КАТ обаче изобщо не въвеждали в системата колата като бракувана, поради което спокойно били използвани идентификационните и номера без тя да бъде тествана, тъй като по документи би трябвало да се води сериозно катастрофирала.

На ден са били регистрирани средно по две крадени коли. Возилата, които минавали безпроблемно КАТ, били задигани в Италия, Белгия, Испания, Австрия. Регистрацията на крадени лимузини от Германия ставала по-трудно, поради което се избягвало да се "работи" с такива.