Да пътуваш бързо - безценно!

До 2015 г. метрото ще обхване 70% от София

Метрото ще свързва 70% от територията на София след 2015 г., зарече се Йорданка Фандъкова.

Сега се прави разширението на първия лъч до летището, през март се очаква да почне и пробивът към "Младост 4", а от там до Околовръстното в района на "Икеа". Ще има и трети лъч - от "Ботевградско шосе" до "Овча купел" и Околовръстното.

Така след няколко години близо 400 000 столичани ще се возят всеки ден в метрото.

Трасето от бул. "Цариградско шосе" до летището ще е дълго 5 км и ще има 4 метростанции. Крайната спирка ще е само на 10 м от терминал 2 и ще има топла връзка с него. От метрото ще се разкрива панорамен изглед към пистите.

Нова отсечка от "Младост 1" до Бизнес парк София, дълга близо 3 км, ще поема по 45 000 пътници дневно и ще има 3 метростанции.

Първоначалната стойност на двата проекта е била 148 млн. евро, но благодарение на конкуренцията при търговете, цената е паднала до 115 млн. евро. Със спестените пари се проектира разширение на втория лъч на метрото до кв. "Хладилника", където се планира още една спирка - на ул. "Сребърна".

Ключово е изграждането на третия лъч от бул. "Ботевградско шосе" през жк "Овча купел" до Околовръстното шосе. Очаква се да струва 720 млн. евро. То ще е дълго 17 км и ще качи още 169 000 пътници дневно. По-голямата част от третия лъч ще бъде открита.

Третият метродиаметър ще тръгва от колелото на трамвая на бул. "Ботевградско шосе", ще има 3 метростанции по бул. "Владимир Вазов", една при театър "Зад канала". Следващата ще е на Орлов мост, като тя ще има връзка с първия метролъч. Станцията при НДК пък ще се свързва с втората линия на метрото от "Надежда" до "Лозенец". От НДК третият лъч продължава към кръстовището на булевардите "България" и  "Гешов". Тук ще има връзка с естакадата и трамвайното трасе. След това подземната железница ще мине през "Красно село" и "Овча купел" и ще стигне до Околовръстното. Последната спирка ще е при жп линията София – Перник и там ще бъде открита нова гара.

Другите нови проекти са метрото да стигне кварталите "Хладилника" и 'Илиянци", да навлезе още по-навътре в "Люлин", а третият лъч да се отклони през "Слатина" и "Бъкстон".