Избрани Новини
До 500 кинта рушветите на канала в КАТ "Дървеница"
08-03-2013, 10:02
Снимка:БГНЕС
Автор:Sofiautre
Още по Темата:Най-скъпо излиза "подмладяването" на такси, камион или рейс
Между 50 и 500 лева е средната тарифа, която прибира катаджия от всеки клиент на "специалните" услуги на каналите в КАТ - София.
Това са размерите на рушветите, които получават техниците, за да си затворят очите и да регистрират автомобили, които не отговарят на техническите изисквания, имат фалшиви документи, били са бракувани или пък имат други проблеми.
Колко струват незаконните услуги в КАТ, установи разследване на дирекция "Вътрешна сигурност" в МВР, които преди седмици арестуваха няколко служители на "Пътна полиция" в столицата, след като са следили с месеци дейността им.
В средата на февруари бяха задържани в КАТ техникът на канал Антон Ангелов, офицерът Цветелин Цветков и посредникът Желязко Калинов. Тримата са обвинени в организирана престъпна група, създадена с цел да извършва престъпления чрез съставяне и използване на документи с невярно съдържание. Докато тайните полицаи следили и разследвали тази банда, те събрали информация и за какви услуги най-често се дават рушвети в КАТ - София.
Най-скъпо е "подмладяването" на такси, камион или рейс, най-евтина е регистрация на кола, която не отговаря на стандарта или е с неподходящ външен вид, пише "24 часа".
Катаджиите на "втора" заплата работели с един посредник, който им събирал втората дневна надница. Експерти са изчислили, че на всяка своя смяна работещ по незаконните схеми техник прибира допълнително само от дребни поръчки между 100 и 200 лева. А за по-сериозните "услуги", когато тарифата е над 100 лева, се заплащат допълнително. Така катаджии със средна законна заплата от 450 лева получават месечно поне 10 пъти повече от рушвети.
Основният проблем на посредниците в аферата, който ги затруднявал, е, че трябва да се паднат така смените, че и техникът на канала да е "техен човек", но и да е подходящ дежурният офицер. Докато тайните ченгета следили последните арестувани катаджии, някои по-проблемни коли са чакали и със седмици, докато се паднат необходимите служители да са на смяна на точното място по едно и също време.
Топ Новини