Решаваме спорове с търговци без пари и извън съда

Мисия Пловдив

12-03-2013, 20:41

Автор:

Петя Коленцова, репортер в Страсбург по покана на бюрото на ЕП в България

Всичко от Автора

Ако сме недоволни от покупката - подаваме молба на родния език, решението готово до 90 дни

Европейският парламент разиска и гласува два законодателни акта, които ще разрешават спорове между търговци и потребители. Информационна платформа ще предостави схема на 24 европейски езика, с която недоволните купувачи да могат да разрешат възникналия проблем. Новият начин ще решава казусите извън съда в рамките на 90 дни и няма да има нищо общо с дългите и скъпи дела пред Темида, стана ясно на пресконференция след Пленарното заседание на ЕП в Страсбург. Оказва се, че именно заради спорове между продавачи и клиенти се изразходват много пари, а на лице няма реален задоволителен резултат.

Идеята е оплакванията на разочарованите потребители да се попълва он-лайн на родния език, независимо къде и как са закупили стоката. Няма да е необходимо да говорите езика на страната, където е произведен предметът. Платформата ще бъде готова през 2015 година и ще е особено приложима при он-лайн пазаруването. Преди това новият начин за разрешаване на спорни покупки ще бъде тестван. Повече време ще отнеме преводът на всички езици на държавите членки и изясняването на детайлите.

Платформата ще изгради доверие между продавачи и потребителите и от това ще спечелят всички, убедени са от Европейската комисия.