Вариант за директни полети София-Ню Йорк

Политика

21-03-2013, 13:54

Снимка:

БГНЕС

Автор:

Bulgariautre

Всичко от Автора

Още по Темата:

Протестиращи: БДЖ не се продава, нито подарява!

В същото време се прави всичко възможно за погасяване на заема на БДЖ

Възможно е да има директна самолетна връзка между София и Ню Йорк, ако има оператор, който да изпълни презокеански полет без кацане.

Това каза на пресконференция служебният министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Кристиан Кръстев. Той отбеляза, че е имало такъв интерес за полети и за САЩ, и за Китай.

"Връзка и с прикачане също може да има, но ако има формат или оператор с такова желание. За тези полети е необходимо да има и такъв тип самолет, който да направи презокеански полет, тъй като такъв полет е много дълъг и енергоемък. Летищните такси са важни, но те са само малък процент от целия разход свързан със себестойността на билета", уточни той.

Във връзка с мерките, които ще се предприемат по оздравяването на БДЖ, министърът на транспорта каза, че тези мерки ще бъдат оценката му за работата на ръководството на холдинга.

"Загубите на дружеството към момента се изчисляват на около 716 млн. лв., което е огромна сума. Приблизително задълженията ни към най-големите кредитори, а именно към KfW и облигационерите по втория облигационен заем, са от порядъка на по около 35 млн. евро на кредитор", каза Кръстев.

Плащането по първия облигационен заем е спряно малко преди да бъде изплатен, и от 2011 г. няма изобщо плащания по него. Натрупани са допълнително лихви, като задължението по първия облигационен заем в момента е около 6 млн. лв.

Министърът каза, че ще направи всичко възможно, за да оздрави дружеството.

"Каквото е необходимо – аз съм насреща. Ще направя постъпки за отпускане на заем, но наистина за 2 месеца, нотификация не се получава от Европейски съюз", каза Кръстев, по повод заема от Световната банка.

Той допълни, че не знае каква е позицията на министъра на финансите и целия икономически ресор в кабинета.