Студенти разработиха уникален метод за търговия на твърдения

Най-доброто от печата

05-04-2013, 06:15

Автор:

Bulgariautre

Всичко от Автора

Софтуерът е първият по рода си в България

Студенти от УНСС разработиха уникална платформа за търговия на твърдения. Идеята на деветимата колеги дошла, след като се включили в една от инициативите на „Джуниър ачийвмънт” миналия ноември.

Впоследствие решили да развият дейността си и основали компанията КОКИ. Пред екипа на „Новинар” Десислава Караджова, която е мениджър продажби, разказа, че софтуерът е единствен по рода си у нас. По думите й чрез него ще могат да се правят много по-бързи и точни маркетингови изследвания в сравнение с предлаганите до момента. Освен това платформата щяла да спести наемането на чужди фирми, които да оформят крайните изчисления и да предоставят анализ.

Търговията на мнения можела да се използва и за селектиране на идеи за управление на проекти. Основната й цел обаче е прогнозиране на събития, които ще станат не по-рано от 3 месеца. „Всеки служител ще си има акаунт за платформата, където ще му бъдат задавани въпроси, на които ще отговаря с „да” и „не”, но ще поставя и коефициент от 0 до 1”, обясни Десислава Караджова.

На базата на коефициентите ще може да се даде много прецизен отговор. Най-добре е служителите да отговарят, тъй като са най-запознати с качествата и възможностите на фирмите, в които работят, посочи мениджърът по продажбите. За да са точни изчисленията обаче, било желателно персоналът да е от над 100 души. Задаваните въпроси, които ще са пригодени към компанията, ще са от 3 до 5, като може да са отворени за една седмица.

Студентите вярват, че идеята им ще е много по-евтина и точна от досегашните методи за продуктов маркетинг. Желаещите компании за момента могат да ги намерят на http://www.facebook.com/kokicompany. Деси, която замести столичния кмет Йорданка Фандъкова в инициативата на „Джуниър ачийвмънт” „Мениджър за един ден”, изпълнява проект и за общината. Той предвижда създаване на програма за стимулиране на младите хора да обикалят повече културни забележителности в София.

За целта ще се раздават книжки на ученици и студенти с описание на музеите, театрите, операта, галериите, паметниците, църквите и др. За запалените ще има и бонуси, които тепърва ще се измислят. Проектът е част от кампанията на Столичната община за кандидатстване на София за Европейска столица на културата през 2019 г