Изтриха Петрич и Сандански от картата

Най-доброто от печата

19-04-2013, 07:50

Автор:

Bulgariautre

Всичко от Автора

Клипове по CNN, CNBC и Bloomberg ни показват без Пиринска Македония

30-секундна реклама на Българската агенция за инвестиции, предвидена за излъчване по световните новинарски и бизнес канали  CNN, CNBC и Bloomberg тръгна с фалстарт, след като бдителни българи забелязаха, че от нея е отрязана част от Пиринска Македония. Там, където

 картата е удължена и закръглена навън в клипа е отрязана като с ножица навътре, видя Монитор.” „Изтрити” са районите на Петрич и Сандански. След първите позитивни коментари под клипчето във Фейсбук следва буря от гневни коментари, някои от които са с директни препратки към революционното минало на страната и готовността на днешните наследници да си бранят територията.

 

Шефът на агенцията за инвестиции Борислав Стефанов лично коментира в социалната мрежа: „Получихме вече над 200 коментара от хора, които са горди, че за първи път се рекламираме в тези медии. Грешката е досадна, но ще се обадим на CNBC да поправят картата.”

 

Клипът е изцяло анимационен и започва с приближаване картата на страната върху изображението на планетата. Още там сгрешената карта се вижда. Следва акцент върху растящия кредитен рейтинг на България, после се появява печат „Approved” (одобрен), следва акцент върху плоския данък от 10%, че сме осми в света по скорост на интернет, каним хората да дойдат на гости, но също така да възвърнат инвестицията си, обещаваме гостоприемство на всяко вложение и гарантираме най-ниски оперативни разходи за бизнеса. Колкото пъти се вижда картата, толкова пъти тя е срязана.

 

Проучване на „Монитор” обаче установи, че картата не е рисувана от CNBC, а от изпълнителя на обществената поръчка - агенцията „Публисис”.Същата агенция е изпълнител и на спорния нов туристически бранд на България, който предизвика масова полемика в страната.

 

Според инвестиционната агенция експерти от нея, натоварени с проследяване на крайния продукт, са видели клипчето преди да бъде излъчено и никой не е забелязал, че парче от картата липсва. Проектът е на стойност над 4 млн. лева  като сумата включва всички разходи за тримесечната кампания по излъчване по тв канали общо 630 пъти, интернет банери и други договорени рекламни площи. Изработката на клипа струва  28 500 лв. CNBC са били ангажирани с напасване на звука с гласовете на дикторите съответно на английски, немски, японски и китайски.

 

От агенцията по инвестиции коментираха, че картата на страната все пак е стилизирана и не цели географска прецизност, а акцентът е върху привлекателните възможности за бизнес у нас.