Избрани Новини
Евтин Великден по заповед на властта
21-04-2013, 08:07
Снимка:Стоян Илиев
Автор:Bulgariautre
Още по Темата:Цената на яйцата варира от 18 до 24 стотинки и ще бъде запазена
Служебното правителство има намерение да съдейства за намаляването и задържането на цените на основните хранителни продукти в дните преди Великден. Идеята е и най-бедните у нас да напълнят трапезата за празника.
"Министерството не определя цените на стоките, но се надявам производителите и търговците да намерят формата, за да може всеки да има един хубав празник", заяви икономическият министър Асен Василев на среща между агропроизводители и търговски вериги в Пловдив. Според него предстоят разговори с големите търговски вериги и производителите, за да се постигне договорка за задържането на цените.
"Сега цената на яйцата варира от 18 до 24 стотинки и смятам, че ще бъде запазена, защото пуснахме субсидия за производителите на птичи продукти точно преди Великден и това е един стимул за известно предпазване от конкуренцията отвън", коментира и земеделският министър Иван Станков.
Това не е първият опит за държавна намеса на пазара и изкуствено задържане или понижаване на цените с помощта на административни мерки. Миналата година правителството на Бойко Борисов организира подобна акция, станала известна като "държавната промоция".
Тогава бившите управляващи даже се договориха с няколко търговски вериги временно да не се повишават цените на основни хранителни продукти.
"Промоцията" беше активно рекламирана от бившия земеделски министър Мирослав Найденов като адекватна мярка за борба с високите цени на храните въпреки доводите на икономисти и на производители, че това пречи на пазара и създава условия за нелоялна конкуренция.
На вчерашната среща с министрите в Пловдив 117 български производители поискаха да продават своята продукция в големите хранителни вериги, но при взаимоизгодни условия.
Според проф. Станков български плодове и зеленчуци трудно могат да се намерят в хипермаркетите. Те са едва около една десета от общото предлагане и една от причините затова е, че не можем да правим партиди и се работи на дребно, уточни той.
Според Станков на производителите на плодове и зеленчуци им трябва организация като на зърнопроизводителите, за да са успешни на пазара.
Производители се възмутиха, че търговците им събират входни такси за всеки нов продукт. "При нас няма такива изисквания. Харесахме много от продуктите на изложителите", заяви Христо Петров, маркетинг директор на "Кауфланд".
Топ Новини