EVN на съд заради такса "включване"

Животът

23-04-2013, 17:00

Снимка:

plovdiv.utre.bg, архив

Автор:

Plovdivutre.bg

Всичко от Автора

Поредица дела срещу монополисти завежда Сдружението за правна помощ на потребителите

Поредица дела срещу монополисти и други фирми завежда Сдружението за правна помощ на потребителите, съобщи неговият председател, адвокатът Димитър Деков.

Организацията с нестопанска цел може да образува колективни искове срещу фрапиращи юридически нередности в договорните клаузи и редица лоши практики, ощетяващи потребителите, дори ако при тях е подадена и само една жалба, поясни Димитър Деков, предава Радио Пловдив.

Делото, което ще влезе в пловдивски съд след месец е заради фрапиращи юридически нередности и лоши практики, ощетяващи абонатите заради практиката на дружеството да начислява няколко вида такси за включване след спиране на тока, независимо от причините.

По данни на Сдружението EVN "облага" за ново включване с близо 20 лв. такса абонатите си, като дори и тогава не им гарантира незабавна услуга. За сметка на това те са едва ли не изнудвани да доплатят по-скъпо за експресно пускане на тока, което обаче също става след няколко часа, разказа адвокат Димитър Деков.

По думите му, кулминацията е третата, още по-висока такса, ако всичко това се случи в неработен ден. Всички тези механизми първо отсъстват общите договорни условия между страните, а на второ място е в пряко нарушение на нормативните инструкции на ДКЕВР.

Според тях никъде не се визира подобна "наказателна" такса и дори се изисква електроразпределителните копании да възстановяват захранването максимум до 6 астрономически часа, независимо от причините за прекъсването му, обясни юристът.

Неправителствената организация, която е от малкото лицензирани от МИЕТ за осигуряване на такъв тип правна помощ, апелира към гражданите да подават сигнали за всички нередности, с които се сблъскват в договорните си отношения с монополисти или други контрагенти, за което могат да се подадат колективни искове, заяви председателят Димитър Деков.

Това може да става (след 4 дни) на телефон за Пловдив – 032-63-60-25, или на сайта на Сдружението за правна помощ на потребителите – www.alacr.org.bg.