Избрани Новини
Сменяме постоянен адрес по интернет
Свидетелство за съдимост ще се осигурява по служебен път
Документ за семейно положение, постоянен и настоящ адрес ще могат да се получават от Столичната община от лятото и по интернет. Кметицата на София Йорданка Фандъкова и министърът за развитие на електронното правителство Роман Василев представиха вчера проекта за електронна община.
В портала за административни услуги ще се влиза през сайта на кметството. В бъдеще граждани и фирми ще могат да получават по електронен път над 50 документа.
Шефът на проекта Явор Джонев обясни, че плащането на услугите ще става на първо време чрез онлайн банкиране, а в бъдеще - и с кредитни и дебитни карти.
При демонстрацията на електронната община обаче стана ясно, че услугите няма да са съвсем виртуални. При издаване на документ за постоянен адрес сега гражданите трябва да представят нотариален акт. "Ще го сканират и изпращат с електронното заявление, но ще се наложи да отидат и до кметството, за да покажат оригинала на място", обясни Джонев. Според него това щяло да отнема само няколко минути. Освен това в бъдеще системата щяла да спестява на столичани набавянето на различни документи, които са нужни за дадени услуги като свидетелство за съдимост, тъй като администрацията ще ги осигурява по служебен път.
До общините по места ще трябва да отидат и тези, които искат на ползват документа на хартия. Там ще ги чакат готови формуляри, които бързо щели да се получават само по входящ номер на заявлението. Разпечатаните от електронната поща документи ще имат баркод, който в бъдеще ще се разчита в учрежденията, пред които се представят. Друг вариант е, след като клиентът получи по интернет документ, да го качи на флашка и да го представя така пред институциите. Системата ще изпраща на клиентите електронни съобщения докъде е стигнало заявлението им.
Топ Новини