Превръщат Адата в културен оазис?

Мисия Пловдив

26-04-2013, 14:22

Снимка:

Фондация „Пловдив 2019”

Автор:

Николай Христов

Всичко от Автора

4000 лева награда за лого за каузата Пловдив 2019

Имаме 10 проекта за облагородяването на остров Адата и превръщането му атрактивен открит арт центът. Това обаче трябва да се съгласува с нормите на НАТУРА 2000, тъй като е защитена територия. Това съобщи зам.-кметът Стефан Стоянов.

Предвижда се да бъдат построени екокъщи за творчески беседи, може да се направи въжена линия със салове през реката, място за плажуване, зона за концерти и театър на открито. Така ще допълним мащабния проект за социализиране на реката. Това допълни арт-директорът на фондация "Пловдив 2019" Емил Миразчиев.

Готова е основната концепция за кандидатурата на Пловдив за Европейска столица на културата. Нашето мото е „Заедно”. То макар и семпло представя многобройните етноси, религии, култури в нашия град и показва обединението за каузата. Документите ни за кандидатстване ще бъдат готови до края на май. Те ще се оценят от експерти от Германия, Швеция и Франция, заяви още Стоянов.

Концепцията бе представена от директора на фондацията Валери Кьорлински. По думите му кандидатурата на Пловдив за културна столица  трябва да породи нов дебат за понятието култура. Това е спойката, която прави от хората общество. Културата е нещо живо и всекидневно. Тя ни е нужна не само като титла и като начин да направим градът си по-добър за живеене. Да избършем праха от проблеми, които имаме да решаваме. Да градим и творим заедно, така че пловдивчани да са горди и щастливи от това, че живеят тук. Да преоткрием вълшебната смес от традиции, религии и аромати. Да превърнем традицията в авангардност. Да слеем пластовете на историята, хълмовете и реката, новите сгради и старите къщи, модерните технологии и антиките. Да намерим приликите между България и света. В този смисъл другите градове-кандидати не са конкуренти, а по скоро партньори. „Заедно” е парола за достъп до общо по-добро бъдеще, заяви Кьорлински.

Емил Миразчиев съобщи, че от днес тръгва конкурс за лого на пловдивската кандидатура. В съревнованието могат да се включат всички – както професионалисти, така и дизайнери-любители. Всеки кандидат ще може да предложи до 3 варианта. Срокът за участие е един месец считано от днес. Проектите ще бъдат оценявани от експерти по 7 критерия, сред които – графична яснота, цветово оформление и съвременна визия. Наградата за победителя е 4000 лева, като той ще получи договор и още 1000 лева, за да разработи дизайна си за различните цели и видове публикации.

Шефът на управителния съвет на "Пловдив 2019” Даниела Дженева пък съобщи, че за финансиране през тази година са представени 64 проекта, разделени в отделни категории като иновации, екология, граждански акции и др. Отделени са 66 хил. лева, които ще бъдат разпределени сред одобрените кандидати. От фондацията заявиха, че първите договори ще бъдат сключени след празниците. Те обаче отказаха да съобщят подробности, за да не показват картите на Пловдив предварително.

Предвиждат се до 20 мащабни прояви, 50 средно-големи арт събития и над 300 акции с ограничен обхват. Проектите са дошли не само от Пловдив, но и от целия Южен централен регион, който ни подкрепя. Много активни в това отношение са Хисаря и Сопот. Не са важни само идеите, но и начина на реализиране. Трябва да има интерактивен елемент и включване на гражданите в културните акции.

От своя страна кметът Иван Тотев заяви, че шансовете на Пловдив са по-големи от тези на София. Състезанието още е в начален етап. В момента дори ние изпреварваме всички като предлагаме първи своята концепция, посочи градоначалникът.