Предизборният PR - скучен, мрачен и търсещ скандала

Общество

27-04-2013, 12:08

Снимка:

БГНЕС

Автор:

Bulgariautre

Всичко от Автора

От всички предизборни клипове лъха тротоарна посредственост, обяви политическият PR специалист Красен Кралев

Политическите партии не бяха подготвени за изборите и хукнаха на бегом към избирателите – без идеи, без съдържание, без ценности и с мрачни послания, в които се търси скандала.

Около това мнение се обединиха трима меркетинг и медийни PR специалисти – Красен Кралев, Нидал Алгафари и Ива Екимова, които гостуваха на Факторът "Кошлуков".

"От всички предизборни клипове лъха тротоарна посредственост. Партиите тръгнаха неподготвени, с малки изключения – ГЕРБ, БСП и донякъде ДСБ. А когато си слаб от към послания, трябва да търсиш зрелищност", визира Кралев голяма част от клиповете на партиите, с които те се представят пред избирателите си и с които търсят подкрепата им.

В клипа на "Атака" гледаме един човек как тренира, а при ВМРО - когато няма какво друго да кажеш, псувнята и тя е израз на позиция", аргументира се рекламният специалист.

Нидал Алгафари пък призова клипмейкърите на националистите поне да заснемат Волен Сидеров в бой, защото в клипа бил като едно малко петле, което скача.

"Смешно е този, който му е дал този акъл. Просто изглежда смешно", отсече той.

"Това с псувнята... аз познавам г-н Джамбазки, той е много умно момче, но защо са го допуснали. Стига се до това да се търси един скандал, който да те изпрати на пистата на говоренето", заключи Алгафари.

"Има едно правило в рекламата, включи се отново Кралев – когато си слаб от към послания трябва да търсиш зрелищност и когато бюджетите са по-малки, естествено е тези клипове ще бъдат забелязани. Друг е въпросът, доколко гражданите ще посегнат към тази бюлетина или ще предизвикат друга реакция", каза той.

Красен Кралев изрази и мнението, че с клипа си СДС доказва, че тази партия е по-мъртва и от Тутанкамон.

"Не можеш да отправяш само негативни послания, да казваш, че другите са маскари, а накрая да не предлагаш нищо констурктивно, нищо идейно. Не е достатъчно да те изберат да управляваш, защото другите са маскари. Това е тревожно, защото една партия с традиции, която беше създадена в името на демократичните промени, която беше призвана да промени живота на българите, ще плиключи тъжно и жалко".

По думите му при Кунева пък слоганът е краден от кампанията на Юлияна Дончева за кмет.

"Жоро Торнев мисля че беше направил и клипа и слогана. Като всеки краден клип, какво да се каже, освен, че тази групичка, която се е събрала там, ми прилича на сбирка на анонимните алкохолици",завърши Кралев.

"Хората искат съдържание, ценности", настоя на своя ред и PR-ката Ива Екимова. По думите й партиите у нас не правят задълбочени социологически проучвания преди избори, за да научат от тях какви са исканията и надеждите на избирателите си.

Нидал Алгафари пък обяви, че подобни изследвания изобщо не се правят, затова и партиите гърмят на сляпо с клиповете и посланията си, защото "едно са нагласите на хората на жълтите павета, а друго – по селата", твърди той.

Тримата се обединиха и около тезата, че партиите плахо подхождът към интернет и социалните медии, като не осъзнават онлайн моща на избирателите.

"Липсата на доверие на партиите към онлайн медиите, ще им изиграе лоша шега на изборите", категоричен бе Красен Кралев.

По думите му партиите сега не рекламират по две причини – пестят пари за евентуални втори избори или пък се стискат за масовия шопинг тур на 12 май.

И Кралев, и Алгафари, и Екимова настояха партиите да спрат да подценяват избирателите си и  да отправят послания, които са изпълними в кратки хоризонти.