Избрани Новини
Иван Портних: Още 3.5 милиона за пешеходната зона
Обещаваме само неща, работата по които вече е започнала: магистрала "Хемус", пристанището, улиците на Варна, твърди вторият в листата на ГЕРБ
36-годишният Иван Портних е втори в листата на ГЕРБ за Варна. В политиката идва преди последните избори. "Защото не понася когато хората седят отстрани и само критикуват и се оплакват без да се опитат да променят нещата". От юни миналата година е областен координатор на партията.
От 2001 г. досега Иван Портних е генерален мениджър на комплекс "Гранд хотел Варна", включващ хотелите Гранд хотел "Варна", хотел "Лебед", хотел "Долфин", хотел "Долфин–Марина" и хотел "Рубин" с обща леглова база от 3000 легла. От 2011г. пък е общински съветник, председател на групата общински съветници от ПП ГЕРБ, председател на постоянната комисия "Финанси и бюджет", зам.-председател на Общинския съвет във Варна.
Иван Портних е завършил Международни икономически отношения в УНСС, има степен Master of Business Administration от Institut de la Francophonie pour l’Administration et la Gestion и от Universite de Nantes. Специализира хотелски мениджмънт в Cornell University , USA - Master.
Говори английски, френски и руски. Зодия Скорпион. Женен е и има син.
- В последните седмици по време на предизборната кампания чухме какви ли не обещания. А от ГЕРБ ни обещаха само много работа.
- Работа и резултати. Говорим само за тези неща, които наистина предстоят да се случат. Работата по тях е започнала, налице са първите резултати.
- В такъв случай, кои са трите най-важни неща, които трябва да се случат във Варна?
- През следващия мандат основен приоритет за нас ще бъде изграждането на автомагистрала Хемус. Това е изключително важно за Варна и ние сме поели този ангажимет. Естествено тук трябва да има европейско финансиране и то скоро ще е факт. Комисарят Хан наскоро потвърди, че благодарение на усилията на Лиляна Павлова магистрала "Хемус" влиза в следващия бюджетен период на ЕС, който започва догодина. Едва ли има колебания по въпроса защо тази магистралата е важна за Варна. Защото това ще оживи бизнеса, ще натовари пристанището и свързаните с това дейности, ще отпуши нови пазари за туризма.
- С пристанището и туризма бяха свързани и усилията ви като мениджър и политик и досега.
- Да, модернизацията на пристанище Варна е следващият приоритет. Започваме работата по разширяване на порт Варна Запад, защото там има потенциал за развитие. Чрез модернизацията пък пристанището ни ще стане по-оперативно, товаро-разтоварните дейности ще се извършват в по-кратки срокове и така то ще е по-конкурентоспособно. От друга страна имаме амбицията и реалната възможност да реализираме възникналата още преди 30-ина години идея за преместване на кейовите места от центъра на града.
Изграждането на дълбоководен терминал на мястото на старшинското училище на Пясъка ще ни позволи на мястото на Варна Изток да бъде изграден пасажерски терминал, като това ще включва и необходимото за посрещане на големи пасажери удълбочаване на кейовите места. За пример само: Констанца приема над 100 пасажерски кораба годишно. Това са над 300 хиляди туристи. Пресметнете сами колко могат да похарчат тези хора за ден във Варна - в местните ресторанти, магазини, за таксита, автобуси, музеи и атракции. Естествено, че това, което Варна предлага като туристическа дестинация е повече от Констанца, имаме много неща, с които да заинтригуваме туристите, трябва само да им създадем условия да стигнат до тук. От друга
- Кой е третият ви приоритет за Варна?
- Третият приоритет е инфраструктурата на града. Поемам ангажимет, ако имаме мандат, основните булеварди на града да бъдат тотално ремонтирани и преасфалтирани. Това е голям проблем за Варна. Вижда се как в един кратък период два основни булеварда се преасфалтират цялостно. Това означава, че може, че има начини да стане. Със съдействието на правителството бяха отпуснати 5 милиона за реконструкцията на бул. "Владислав Варненчик", а от бюджета на общината, по наше настояване бяха пренасочени средства за преасфалтирането на бул. "Сливница", който върви в момента. Ясно е, че има възможности това да се случва, въпрос на воля е и ние се ангажираме именно в тази посока да бъдат съсредоточени усилията: улиците на Варна да добият нормален вид . Освен преасфалтирането на основните булеварди, ангажимент ще ни е и цялостното подобряване на градската среда както с европейски средства, така и с пари от бюджета на общината, защото градът е занемарен и има необходомост от мащабни действия за подобряването на общия ми вид и условията за обитаването му.
- Кога започва ремонтът на пешеходната зона?
- Проектът по Оперативна програма "Зелена и достъпна градска среда" официално беше одобрен миналата седмица, т.е Варна ще получи 5 милиона за първия етап на изграждане на пешаходния ринг, който подехме като инициатива в началото на 2012 г. На първия етап ще бъде обновен изцяло бул. "Княз Борис I" от градинката "Севастопол" до плащада пред театъра. Новината е, че получихме и предварително одобрение за още 3, 5 милиона за довършване на пешаходния ринг в посока улиците "Преслав" и "Сан Стефано". Така пешеходната зона ще бъде удължена до Римските терми и туристите, посещаващи града, ще имат достъп до всички забележителности и до културните ни сцени. Разбира се, този пешеходен ринг трябва да бъде свързан и с пристанището, което ще бъде превърнато в зона за атракции, за отдих, за култура и където ще бъде и пасажерският терминал.
В момента върви работата на комисиите, които трябва да изберат изпълнител, но за съжаление поради мудността на кметската администрацията беше изгубено време. Имаме обаче уверенията на временния кмет, че в максимално кратки срокове тяхната работа ще бъде приключена и се надявам преди началото на летния сезон да започне реконструкцията на тези участаци от "Княз Борис", които са в най-лошо състояние.
- Каква ще е съдбата на Двореца на културата и спорта?
- Този символ на града ни трябва да бъде реновирана – работим по това от няколко месеца. Едновременно с това ще бъде увеличен капацитетът й, според изискванията. Така Спортна зала ще може да бъде домакин на големи международни спортни състезания, ще си върнем волейбола във Варна, а в същото време ще се запази и културната сцена.
- Как ще решите наболелите проблеми с Морската градина?
- Ние ясно сме заявили нашата воля по отношение на Морската градина и всички ясно си спомнят, че благодарение на нашата позиция "оцветихме" в зелено зоната от Вълнолома до Евксиноград. Така вече според новия Общ устройствен план е забранено строителството и на север от историческото ядро на парка, в това число и в Салтанат, Горчивата чешма и Долна Трака.
Категорично сме против достъпа на автомобили до Морската. Не съм виждал коли в парковете никъде в Европа. Работим по създаването на опорни паркинги – засега в "Чайка" и на полигона на „Почивка“, а скоро и в района на пристанището. В ОУП е заложено и преместване на зологическата градина, което също ще бъде обезпечено и с паркоместа. Поемаме ангажимента и да обновим всички алеи. Включили сме Морската в Интегрирания план за развитие на Варна и така ще осигурим европейско финансиране за нейната поддръжка, за да остане този символ на града ни и за поколенията след нас.
Варна трябва да бъде столица на културата. Засега упрекът към администрацията в работата по тази идея е сериозен, защото все още не е създадена дори неправителствената организация, която трябва да е мотор на кандидатурата ни.
През последните 10 месеца имах възможността да се уверя, че с администрацията в общината нещата не се случват по начин, по който сме си представяли и това взаимодействие между местната власт и правителството просто не се случваше , но не по вина на правителството. Точно затова проектите боксуваха. Точно заради това още в първия ден, в който бях назначен като областен координатор на ГЕРБ, най-основната ми задача беше задвижването на всички проекти в необходимите темпове и срокове. Така Варна скоро ще се сдобие с 30 нови тролейбуса - възможност, която екипът на предишния кмет беше пропуснал. Очакваме и решението на Комисията за защита на конкуренцията, което, надявам се, още тази седмица ще "отпуши" доставката на 70 нови автобуса.
Всички тези проекти ще доведат до съживяването на икономиката на града, разкриване на работни места и повишаване на доходите . Това е единственият начин варненци да живеят комфорно и със самочувствието на граждани на морската столица на България.
Топ Новини