Седем типа служители, които е по-добре да нямате

Животът

13-05-2013, 15:26

Снимка:

интернет

Автор:

Plovdivutre.bg

Всичко от Автора

Уволнете ги веднага, съветват специалисти

Преди няколко месеца Apple и Microsoft се разделиха с по един високопоставен лидер – ръководителя на софтуерните операции на iOS Скот Форстол и президента на Windows Стивън Синофски.

Уволненията бяха направени с една седмица разлика, а историите се оказаха странно подобни – двама забележително ефективни и талантливи лидери, които просто не могат да бъдат контролирани. Те са били толкова хронично склонни към конфликти и прилагане на принципа "разделяй и владей", че са носили повече проблеми, отколкото позитиви на компаниите си.

Разбира се, всяка история има повече от една страна. И докато едва ли знаем всички подробности за тези случаи, едно е сигурно. Въпросните решения са били едни от най-трудните, взимани някога от директорите на двете компании. В крайна сметка, талантът не расте по дърветата. И все пак уволненията са били необходими. Тези хора е трябвало да си тръгнат.

За успешното ръководене на една компания са необходими много фактори, но няколко гнили ябълки могат за отрицателно време да развалят организацията и ефективността. В днешно време компаниите просто не могат да си позволят да задържат подобни хора. Колкото повече чакате, толкова повече вреди нанасят те.

Експерт посочва седемте типа хора, от които просто трябва да се отървете колкото е възможно по-скоро.

Създават хаос

Всички имаме толкова лични проблеми и особености, че понякога е чудно как въобще успяваме да свършим нещо. И все пак се стараем, колкото можем. Когато обаче служителите създават повече проблеми, отколкото решават, когато вредите, които нанасят на организацията, са по-големи от постиженията им, е време да напуснат.

Обещават твърде много, а правят твърде малко

Някои хора имат толкова раздута представа за самите себе си, че или смятат, че са способни на всичко, или копнеят за вниманието, което получават, когато дават големи, самохвални обещания. Когато обаче самочувствието им редовно пише чекове, които работата им не може да осребри, имаме реален проблем, който едва ли може да бъде разрешен без добър психоаналитик.

Държат се зле с клиентите

Няма значение дали управлявате малък, или глобален бизнес – клиенти се печелят трудно, а се губят лесно. В този смисъл най-вредното за вас и фирмата ви е служител, който работи с клиентите, а не разбира, че целта на бизнеса е да ги спечели и запази, не да подкрепя него и лошото му отношение.

Не искат или не могат да си свършат работата

Наемате и плащате на хората, за да вършат определена работа. Вашата задача е ясно да им обясните какви са задълженията им и да им дадете инструментите и обучението, необходими, за да ги изпълняват. Тяхната задача е да вършат онова, за което са наети. Ако не могат или не искат да го правят, след няколко втори шанса, които са им били дадени, няма смисъл да се надявате на чудо.

Проявяват неустойчивост

Някои хора на пръв поглед изглеждат много самоуверени и способни, но когато ножът опре до кокала, разбирате, че не можете да разчитате на тях да си свършат работата или дори да идват редовно в офиса. Каквито и да са подробностите, никога не знаете дали няма да се разпаднат при напрежение и просто не можете да разчитате на тях. А животът е твърде кратък, за да държим подобни служители.

Смятат, че всички им дължат нещо

Някои хора са по-тънкокожи и склонни да провокират безкрайни скандали заради вроденото си чувство, че светът нещо им дължи, отколкото имат реалното право да бъдат. Половината им внимание е съсредоточено върху работата, а другата половина само чака някой да сбърка нещо, за да могат те да започнат да мрънкат и да се оплакват, а може би дори да заплашват със съд. Не клякайте пред такова поведение. Отървете се от човека. Той може би ще направи сцена и дори ще подаде иск срещу вас, но може да го направи само веднъж, след което ще изчезне от живота ви завинаги.

Игнорират етикета

Каквито и да са правилата на поведение в компанията ви, трябва да настоявате справедливо те да бъдат спазвани на всички нива. Без значение дали някой служител не се подчинява на ръководителя си, или висш мениджър лъже за нещо сериозно в автобиографията си, ако се е случило и не е по правилата, прегрешилият трябва да си понесе последствията.

Хората често се оплакват колко е стресираща работата им, но няма нищо по-стресиращо от това да ти се налага да работиш със служители, които създават хаос и повличат след себе си цялата организация. Не му мислете много, а просто се отървете от тези хора. Ще спите по-добре през нощта – както и останалите членове на екипа ви.

 

Източник manager.bg