Искри хвърчат между общината и синдикатите в „Тролейбусен транспорт”

Мисия Добрич

05-06-2013, 11:37

Снимка:

Dobrichutre.bg

Автор:

Dobrichutre.bg

Всичко от Автора

Община Добрич отрича обвиненията за водене към фалит на дружеството

Само два дни след като синдикалистите от КТ „Подкрепа” разпространиха сигнали за нарушения в „Тролейбусен транспорт” зад които те виждат скрит начин за водене към фалит на дружеството от Община Добрич излязоха с опровержение.
Община Добрич категорично възразява срещу начина, по който личности като Маргарита Нейкова, бивш служител на „Тролейбусен транспорт”ЕООД и Иван Костов, бивш управител на дружеството от 1999 до 2004 г. се опитват да правят внушения и да манипулират общественото мнение на базата на личностни подбуди и с цел политически дивиденти. Община Добрич изразява своите съмнения в компетентността на посочените мнения, позоваващи се на непроверени и недоказани данни. Логично е да се оповестяват проверени и доказани факти, подложени на проверка от компетентните институции. Всичко останало е плод на нереализирани амбиции на Маргарита Нейкова, работила като кондуктор и нарядчик в предприятието и на Иван Костов, оставил дългове на „Тролейбусен транспорт” ЕООД в размер на 1 400 000 заедно с лихвите.  
   
Не може да се твърди, че „управителят на дружествата „Тролейбусен транспорт” ЕООД и „Автобусен транспорт”ЕООД инж. Митко Митев чрез негови еднолични решения е правил финансови операции между двете дружества”, тъй като всички решения свързани със собсвеността и управление на дружеството са съгласно Търговския закон, Наредбата за управление на общинската собственост и Договора за управление на дружеството. Няма прехвърляния от едното дружество в другото. През годините от 2005 до 2010 г. е извършено увеличение на капитала на „Автобусен транспорт”ЕООД от 37 000 до 165 000 лева съгласно изискваният на чл.7 от Наредба №33 за обществен превоз на пътници и товари на територията на Република България за финансова стабилност.   

Що се касае до твърдението, че „От 1 юни са въведени нови разписания, според които по тролейбусните линии се движат само автобуси, тъй като според синдикатите линиите са спечелени от фирма „Тролейбусен транспорт”, но се представят на друга фирма”. Тролейбусните линии не се възлагат чрез обществена поръчка, а се възлагат чрез решения на Общинския съвет. В следствие на подадени сигнали до Инспекцията по труда след извършена от тях проверка през 2013 г. единствената констатация е за нарушение в отделни случаи на 12 часовата междудневна почивка на шофьорите. На базата на тази констатация е дадено предписание това да бъде отстранено до 31 май. Наличните 16 шофьори не позволяват изпълнение на маршрутното разписание, поради което е изготвено ново, съгласно препоръките.

От създаването на „Автобусен транспорт”ЕООД има договор между двете дружества за счетоводно, медицинско, сервизно и всякакъв вид друго обслужване срещу заплащане. Съществува и договор за отдаване под наем на гаражна площ, без който не може да се издаде лиценз за превоз на пътници на „Автобусен транспорт” ЕООД. През всичките години двете общински дружества „Тролейбусен транспорт” и „Автобусен транспорт” са проверявани от различни инстанции и не са констатирани нарушения, свързани с трудовото законодателство. Относно заплащането на служителите в „Автобусен транспорт”ЕООД и „Тролейбусен транспорт”ЕООД е на еднаква база и за двете дружества. Заплатите се формират от приходите на дружествата, откъде се получава разлика във възнагражденията на шофьорите.           

Що се касае до кандидатстване по Оперативни програми за нови тролейбуси и автобуси има писмо от Министерството на околната среда и водите, в което се отбелязва, че в този програмен период не са предвидени средства за останалите общини, извън седемте най - големи областни градове – София, Плевен, Русе, Варна, Бургас, Стара Загора и Пловдив.        

Откровена лъжа е твърдението, че през последните 3 – 4 години около 350 – 400 000 лв. са пренасочвани от инж. Митко Митев към „Автобусен транспорт”ЕООД. Годишните финансови отчети са публично достояние и всеки може да се запознае, че такива средства не са прехвърляни и това е невъзможно.

Относно твърдението, че Община Добрич отпуска субсидия на „Тролейбусен транспорт”ЕООД и тя се прехвърля към дъщерната фирма „Автобусен транспорт”ЕООД, заявяваме, че Община Добрич никога не е отпускала субсидия на „Тролейбусен транспорт”. Това е държавна помощ и е недопустимо отпускането й. Сметната плата ежегодно проверява Община Добрич и няма констатирани нарушения.         

Не отговаря на истина и твърдението, че печалбата от абонаменти карти не се преразпределя правилно. Печалба от абонаменти карти като понятие няма. Има приходи от тях, които са в зависимост от продажбата на абонаментни карти от дружеството за съответният транспорт и приходите остават за съответното дружество.  

Груба манипулация е твърдението на г-н Костов, „че е уволнен, защото не се е съгласил да бъде прехвърлена тролейбусната мрежа на общината”. През месец януари  2004 година Агенцията за държавни вземания запорира цялото имущество на „Тролейбусен транспорт”ЕООД на основание ревизионен акт от 2002 г. и прехвърлянето на мрежата не е било възможно. Ако това отговаря на истината защо след назначаването на инж. Митко Митев мрежата не е прехвърлена?

През 2004 година общинското дружество „Тролейбусен транспорт” има натрупани задължения в размер на 1 200 000 лева, които с лихвите впоследствие нарастват на 1 400 000 лева. След уволнението на г-н Костов дружеството започна да работи и да погасява задълженията. До края на 2008 година задълженията на общинското дружество към държавата и доставчиците са ликвидирани. За периода от 2005 до 2012 г. включително предприятието е реализирало печалба от 601 000 лева. Фактите сами по себе си говорят за развитието на „Тролейбусен транспорт”ЕООД и за абсурдността на твърдението, че умишлено се води към фалит. Очевидните опити за оклеветяване и манипулация на общественото мнение са плод на политически инсинуации и касаят компрометиране на Община Добрич и общинските  дружества. Община Добрич извършва периодични проверки на всички общински дружества. Общински съвет ежегодно разглежда финансовите резултати на дружествата. При извършените проверки и анализи на годишните резултати не са констатирани финансови нарушения или злоупотреби. „Тролейбусен транспорт”ЕООД и „Автобусен транспорт”ЕООД са търговски дружества и тяхното съществуване е в зависимост от финансовите резултати, които постигат.
Развитието на двете дружества и в бъдеще ще бъде в зависимост от пазарната конюнктура, заявяват от Община град Добрич.