Обясниха защо правим импулсивни покупки

Новините

04-07-2013, 10:42

Автор:

dobrich.utre.bg

Всичко от Автора

Решението за покупка на чифт обувки Джими Чу или на спортна кола може да изглежда като битка между волята на главата и на сърцето, но действително всичко е в ума ни, установи американско изследване, съобщава БГНЕС.

Учените от университета Дюк откриха, че отчаяният порив да си купим нещо понякога е неустоим, защото емоцията и преценката се управляват от една и съща част на мозъка. Това вероятно е причината, поради която емоционалните призиви за благотворителност са толкова успешни.

Учени, изследващи "невроикономиката", начина, по който мозъкът оценява нещата, установили, че процесите, които определят емоцията и преценката протичат в частта от мозъка, наречена ventromedial prefrontal cortex (vmPFC) и разположена между очите.

Това ни обърква и отслабва способността ни да правим безпристрастни преценки за икономическата стойност за сметка на желанието и ни прави по-склонни да купуваме импулсивно определени стоки, въпреки че не се нуждаем от тях или не можем да си ги позволим.

"Неврологията е свързана с интуитивното разбиране, изглежда, че емоциите разчитат на същата ценностна система", казва неврологът Ейми Уайнкоф, която ръководила изследването. Д-р Скот Хютъл от университета Дюк в Северна Каролина допълва, че до този момент учените са знаели, че преценката за цената и емоциите се случват независимо в кортекса, но не са знаели за съществуваща връзка между двете.