Избрани Новини
Нова стратегия: Туристи за музея, не за кръчма
Залагаме на старините като атракция
България има нужда от туристи, които да влизат не само в кръчмите, но и в музеите. Това заяви вицепремиерът Даниела Бобева на дискусия за Чудесата на България, организирана от в. "Стандарт" в Димитровград. Културно-историческото наследство ще е акцентът на националната стратегия за туризъм, която ще бъде представена след седмица, съобщи Бобева. Настоявахме за тази промяна още със старта на кампанията "Чудесата на България", днес тя е факт, коментира главният редактор на "Стандарт" Славка Бозукова. Досега се наблягаше на морските и ски курорти, припомни Бобева. Азиатските туристи обаче проявяват много по-голям интерес към старините, съчетани със спа, балнео и винен туризъм. До края на годината у нас идват китайски туроператори, които ще подберат маршрути. В началото на 2014 г. пък очакваме техни колеги от Виетнам.
ърговските аташета зад граница ще рекламират Чудесата на България. Това обеща вицепремиерът Даниела Бобева по време на дискусия, организирана от в. "Стандарт" в Димитровград. Оттам бе даден стартът на II тур на "Чудесата на България", тъй като неолитният човек, който се съхранява в регионалния музей на града, зае първото място в първия етап на тазгодишната кампания. Патриотичната кампания на "Стандарт" събра на една маса в Димитровград Бобева, кметове, експерти, учени и представители на туристическия бранш, за да начертае новата туристическа карта на област Хасково.
Задачата на търговските служби е именно да изберат подходящите форуми и възможности за реклама на страната ни. Нужна е системна работа, така че да привлечем туристи, които ще влизат не само в кръчмите, а и в музеите, обясни Бобева.
"Кампанията на в. "Стандарт" даде възможност на държавата да припознае културно-историческото ни наследство и да акцентира към опазването и популяризирането му", обясни при откриването главният редактор на в. "Стандарт" Славка Бозукова.
По време на дебата стана ясно, че до седмици трябва да е готова и дългосрочната стратегия за развитие на туризма у нас. Вицепремиерът призова бизнеса, местните власти и неправителствените организации да обединят сили и да разработят туристически маршрути по региони. Държавата от своя страна ще ги рекламира на сайта на икономическото министерство. На него в момента има едва 10 посочени маршрута, а само в Хасково и Димитровград има възможности за поне 4-5, заяви Бобева. Нужна е и активна политика за реклама на Изток. Азиатските туристи са точно тези, които търсим да привлечем, категорична бе тя. Китайските гости не ходят на ски и море, а търсят история, вино, купуват и сувенири и розово масло. Техни туроператори вече са заявили интерес да посетят родни забележителности и да направят пакети за родния пазар. Шефът на дирекция "Маркетинг и реклама" в икономическото министерство Анелия Генова обяви, че през ноември у нас ще гостуват група японски журналисти. Те ще посетят културни, исторически и природни забележителности. Така повече хора от Страната на изгряващото слънце ще научат по-лесно и достъпни за чудесата по родните земи.
В началото на следващата година ще пристигнат и представители на виетнамски агенции, които също имат интерес да продават ваканции у нас, обясни Бобева. Екипът й разработва специални продукти в областта на културата, съхранените традиции, балнео и СПА, гурме и приключенски туризъм.
Средствата за реклама трябва да се изразходват целево, категорична бе още Бобева. По думите й европейските фондове ни научиха да се оценяваме по това колко сме изхарчили, а не по това какво сме направили и какъв е ефектът. Не бива да има харчлък, а администрацията трябва да върши качествени неща и те да се виждат, обясни Бобева.
"Кампанията на в. "Стандарт" е изключително важна за всички нас да опознаем чудесата, които има в страната ни. Изненадан съм колко много бяха обектите, които лично аз не познавах и не бях чувал за тях", каза и кметът на Димитровград Иво Димов.
Топ Новини