Пловдивски магазини се сдружават по виенски модел

Мисия Пловдив

04-10-2013, 16:12

Снимка:

Plovdivutre.bg

Автор:

Николай Христов

Всичко от Автора

С общи усили борят бюрокрацията и кризата

Пловдивските магазини могат да се включат в сдужение, което помага на техните австрийски колеги да се справят в кризата. Моделът за управление на "точките на интерес", известно още като "сити маректинг" бе представен от Бистра Дамянов на стопанска конференция в Панаира.

Тези съдружия имат важна роля. Те си съдействат с местните власти, търговската гилдия и артистичните организации по редица въпроси. Например, ако близо до търговските обекти има западнали сгради, които вредят на имиджа или могат да представляват риск за клиентите се предприемат незабавни действия. Правят се ключови инвестиции. Така рисковите зони стават привлекателни, а западащите магазини отново намират клиенти. Това предотвратява закриването им, изтъкна Дамянов.

Чрез изграждане на арт инсталации, разкриването на галерии, музейни сбирки и други подобни се привлича потокът от хора. Ежеседмично, месечно и сезонно се организират събития, които се посещават от стотици и дори хиляди. Така вместо отделни прояви на арт гилдията, ще се търси общ ефект, а събитията ще се съфинансират от бизнеса и ще се провеждат на по-подходящите за него места.

Ако дадено помещение остане пусто, то не се разрушава, а се търси най-подходящия заместник. С това се цели поддържане на пълна гама услуги и продукти в зоната и улесняване на клиентите. Освен това сдръжението може да търси съдействие от общината, когато има извънредна ситуация. То може да изиска изграждане на детски площадки и цветни градинки на нужните места, може да предотвратява и неразумни проекти, като застояване на зелени площи и пр. Търси се и съдействие при проблеми с паркирани автомобили, заяви още Дамянов.

Тя изтъкна, че този модел се прилага успешно във Виена от 1992 г. Днес в тамошното сдружение членуват 22 000 магазина с 120 000 служители, които генерират общ оборот от 9 милиарда евро.