135 години Община Казанлък

Мисия

08-10-2013, 16:08

Снимка:

Община Казанлък

Автор:

starazagorautre

Всичко от Автора

С нови услуги за гражданите общинска администрация посреща Деня на българската община

През 2013 г. заедно с официалния празник на общините у нас, Община Казанлък празнува и 135 години от създаването й като административна структура. По повод празника, секретарят на община Казанлък Ваня Иванова представи работата на Общината пред медиите. Тя подчерта, че един от приоритетите на настоящото общинско ръководство е подобряване на административното обслужване на гражданите и бизнеса. Това се постига с непрекъснато усъвършенстване на процесите в администрацията и повишаване квалификацията на служителите. 145 са служителите в Общинска администрация, структурирани са в 5 дирекции и 8 отдела. Средната възраст на служителите е около 40 години, като най-младият е на 26 години.  През изтеклата година Община Казанлък реализира два проекта по Оперативна програма „Административен капацитет“ - „Повишаване на ефективността и ефикасността на администрацията“ и „Модерно управление на човешките ресурси“. В рамките на първия проект е изготвен функционален анализ, който сочи, че Община Казанлък попада в категорията добре развиващи се общински администрации. През последната година Общината бележи значително увеличение на собствените си приходи, както и леко увеличение на рамката на бюджета  - факт, който на фона на общото намаляване на бюджетите на общините, е знак за развитие и просперитет. По индикатор „Население на общински служител“ Община Казанлък се нарежда на 4-то място по административна натовареност и ефикасност след Русе, Ямбол и Перник. Община Казанлък е предоставила повече административни услуги на гражданите, без да са увеличени разходите за администрацията, което е доказателство за висока та ефективност на нейната работа. По проект „Модерно управление на човешките ресурси“ бяха направени обучения за всички служители в Общинска администрация и бяха проучени добри практики в побратимени на Казанлък европейски градове. От 10 октомври 2013 г. предстои назначаването на 20 служители на възраст до 29 години с висше образование по програма „Старт на кариерата“, които ще работят във всички структурни звена на администрацията. За да отговори на все по-нарастващите изисквания на гражданите, Община Казанлък въведе нови електронни услуги. Тя е първата в област Стара Загора, която реализира за жителите си и за гражданите със собственост на територията на общината  съвременна услуга за проверка по интернет и плащане на местните данъци и такси чрез Еpay и Еasypay. Нова услуга е записване за приемен ден на кмета по интернет чрез сайта на Община Казанлък www.kazanlak.bg. Развиха се и административните услуги чрез внедряване на програмния продукт „Архимед“, както и създаване на електронни регистри за гражданското състояние на населението.